16-11-2020

16/11/2020

COVID-19 oczami przedsiębiorców, czyli jak handel niezależny radzi sobie z epidemią koronawirusa

Grupa Eurocash stara się na bieżąco monitorować rynek i stale dostarczać przedsiębiorcom wszelkich niezbędnych informacji, aby jak najefektywniej mogli prowadzić swoje niezależne biznesy. Epidemia COVID-19 wprowadziła spore zamieszanie i zmieniła oblicze rynku. Zmianie uległy nie tylko zwyczaje i priorytety konsumentów, ale również ich wybory zakupowe uległy pewnym przekształceniom. Przedsiębiorcy niemal w mgnieniu oka musieli się dostosować do zupełnie nowych wyzwań i często praktycznie całkowicie przeobrazić swój tryb pracy. Eksperci Grupy Eurocash postanowili przyjrzeć się bliżej temu co dzieje się na rynku i jak radzą sobie przedsiębiorcy, tak powstało prawdziwe kompendium wiedzy „Covid-19 oczami Przedsiębiorców”.

Parę słów o badaniu

Kompendium to niezwykle cenny zbiór wiadomości „z pierwszej ręki”. Materiał ten został opracowany specjalnie z myślą o przedsiębiorcach.  To wynik przeprowadzonego badania   - blisko 350 wywiadów z przedsiębiorcami współpracującymi z Grupą Eurocash, podczas których rozmawiano o ich sytuacji biznesowej po sześciu miesiącach epidemii COVID-19. Ponadto w raporcie zostały również uwzględnione dane i analizy z tematycznych raportów badawczych opublikowanych w czasie epidemii koronawirusa.

Pierwsze 6 miesięcy epidemii z perspektywy przedsiębiorców

Raport przedstawia kluczowe tygodnie z wiosennego okresu epidemii koronawirusa z perspektywy przedstawicieli handlu niezależnego.

W dokumencie ukazane sąrównież fazy zmian zachowań konsumenckich, jakie następowały wraz z ewolucją epidemii. Poszczególne etapy ukazane są na tle wydarzeń społecznych i wprowadzanych obostrzeń.

Badanie ukazuje również, że wraz rozwojem epidemii zmieniały się także zwyczaje zakupowe Polaków. Konsumenci rzadziej odwiedzali sklepy, częściej wybierali te zlokalizowane blisko domu, jednym z głównym wyznaczników wyboru sklepu stało się bezpieczeństwo.

Czego dowiemy się z raportu?

Dzięki przeprowadzonym wywiadom dowiemy się m.in.:

  • Jak wg przedsiębiorców kształtuje się wizja handlu małopowierzchniowego po pierwszych sześciu miesiącach epidemii -> Uwaga: aż 70% badanych wskazuje na wzrost obrotów w swoich sklepach!
  • Czy i jakie zmiany warto wprowadzić w placówkach handlowych -> Rezygnacja z godzin dla seniorów, zabezpieczenie środków ochrony i dalsze zakładanie ust i nosa, to tylko niektóre z nich.
  • Jak będzie wyglądał handel po ustaniu epidemii? -> Rosnąca rola i potencjał rynku niezależnego coraz bardziej widoczne, również przez samych przedsiębiorców.
  • O trendach w handlu na kolejne miesiące epidemii -> Rezygnacja z towarów luksusowych, wybór produktów lokalnych, to tylko pierwsze z wymienianych kierunków.

Ale to nie wszystko! Przedsiębiorcy wskazują jeszcze na wykształcenie się nowego modelu zakupów na telefon, zmianie nastrojów konsumenckich, zwyczajów konsumenckich, znaczeniu bezpieczeństwa czy wzroście i nowym wymiarze inicjatyw społecznych.

       

Podobne artykuły