Informacje prasowe

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Grupa Eurocash i Google Cloud Polska łączą siły w zakresie transformacji cyfrowej. Wspólne działania obejmują m.in. migrację kluczowych systemów do chmury Google oraz budowę nowoczesnej infrastruktury IT, stanowiącej fundament dalszych technologicznych wdrożeń. Partnerstwo, oparte na długofalowej współpracy, wpisuje się w strategię cyfryzacji Grupy Eurocash i wspiera transformację tradycyjnego handlu w Polsce.

Współpraca Grupy Eurocash z Google Cloud Polska polega na wdrożeniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych, w szczególności w obszarze chmury obliczeniowej GCP (Google Cloud Platform). Dotychczas zrealizowane działania obejmują m.in. migrację systemu SAP do środowiska chmurowego oraz budowę nowoczesnej infrastruktury będącej fundamentem pod kolejne projekty z obszaru cyfryzacji.

Wypracowane rozwiązania pozwalają Grupie Eurocash na kompleksową modernizację systemów IT, optymalizują procesy operacyjne i zwiększają elastyczność technologii. Spółki podkreślają, że współpraca ma strategiczny, długofalowy charakter. Prowadzone są rozmowy na temat szerszych obszarów współpracy i kolejnych innowacyjnych projektów.

- Stworzenie skalowalnej i bezpiecznej architektury wielochmurowej umożliwia optymalne i zwinne zarządzanie zasobami, co przekłada się na lepsze zarządzanie operacjami oraz sprawniejszy przepływ informacji w całej organizacji. Ważnym elementem przyszłej współpracy jest rozwijanie infrastruktury wspierającej efektywne zarządzanie danymi, co pozwoli m.in. na redukcję kosztów oraz poprawę jakości danych. Dzięki podejściu data-oriented możliwe będzie lepsze podejmowanie decyzji biznesowych, opartych na zaawansowanej analizie i przewidywaniu kluczowych zmian na rynku – mówi Robert Ciechomski, Dyrektor IT w Grupie Eurocash.

Transformacja cyfrowa to kluczowy element strategii Grupy Eurocash. Spółka konsekwentnie dąży, aby technologie nie tylko usprawniały wewnętrzne procesy, ale także wspierały handel tradycyjny, dostarczając klientom i partnerom nowoczesne narzędzia.

- Od lat inwestujemy w rozwój narzędzi wspierających zarządzanie biznesem, takich jak EuroPlatform, równocześnie korzystając z doświadczenia i rozwiązań liderów technologicznych. Google Cloud Polska, jako nasz partner technologiczny, wnosi do współpracy niezbędne know-how oraz infrastrukturę, co pozwala realizować projekty na dużą skalę i zwiększać efektywność rynku handlu tradycyjnego w Polsce – podkreśla Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

Zarówno Eurocash, jak i Google Cloud Polska podkreślają strategiczną wagę tej współpracy, widząc w niej fundament dla przyszłych innowacji i dalszego wzmacniania pozycji Grupy Eurocash na rynku. Partnerstwo to ma na celu nie tylko optymalizację bieżących operacji, ale również otwieranie nowych możliwości w dynamicznie zmieniającym się świecie cyfrowym.

- Współpraca z Grupą Eurocash ma dla Google Cloud strategiczne znaczenie. Dotychczasowe działania, obejmujące migrację kluczowych systemów do chmury Google, już teraz przynoszą Eurocash wymierne korzyści, wspierając efektywność operacyjną i elastyczność technologiczną spółki. To jednak dopiero początek naszej wspólnej drogi – z niecierpliwością czekamy na kolejne etapy cyfrowego rozwoju Eurocash, w których Google Cloud będzie kluczowym partnerem, wspierającym innowacje i dalszą transformację - zauważa Magdalena Dziewguć, Country Director Google Cloud Polska.

Grupa Eurocash nawiązała strategiczną współpracę z Google Cloud Polska
Grupa Eurocash i Google Cloud Polska łączą siły w zakresie transformacji cyfrowej. Wspólne działania obejmują m.in. migrację kluczowych systemów do chmury Google oraz budowę nowoczesnej infrastruktury IT, stanowiącej fundament dalszych technologicznych wdrożeń. Partnerstwo, oparte na długofalowej współpracy, wpisuje się w strategię cyfryzacji Grupy Eurocash i wspiera transformację tradycyjnego handlu w Polsce.
Grupa Eurocash wdraża nową strategię dla sieci partnerskiej Moje Sklepy. Ponad 3000 sklepów ABC, Groszek i Euro Sklep zyskało nowy wygląd, a 8,5 tysiąca punktów już dołączyło do wspólnej aplikacji mobilnej. Nowe narzędzia cyfrowe i dopasowane promocje przekładają się na wymierne efekty: wzrost średniej wartości koszyka, efektywność promocji i pozytywne opinie zarówno wśród detalistów, jak i klientów.

Od początku 2025 r. Grupa Eurocash realizuje modernizację sieci ABC, Groszek i Euro Sklep działających pod marką parasolową Moje Sklepy. Jak podaje spółka, nowa identyfikacja wizualna pojawiła się już w ponad 3000 placówkach, a w witrynach i wnętrzach sklepów zamontowane zostały ekrany LCD.

Nowa strategia obejmuje nie tylko zmianę warstwy wizualnej witryn i elementów wnętrz placówek, ale również digitalizację komunikacji marketingowej. Na nowo zamontowanych ekranach LCD wyświetlane są cyfrowe gazetki dostosowane do formatu sklepu. W dużych lokalnych marketach stawia się na rozbudowaną ofertę promocyjną, obejmującą m.in. produkty świeże i nabiał, natomiast w mniejszych sklepach – na mocną selekcję promocji w kategoriach piw, napojów i przekąsek. Zróżnicowanie oferty promocyjnej przekłada się na trafniejsze kontrakty z producentami oraz większe zadowolenie zarówno detalistów, jak i klientów.

- Skala i zakres zmian w sieci Moje Sklepy jest bezprecedensowa – w zaledwie parę miesięcy zmodernizowaliśmy kilka tysięcy placówek, co nie miało wcześniej miejsca w żadnej sieci franczyzowej w Polsce. To efekt ogromnego wysiłku setek osób w terenie. Digitalizacja komunikacji to nie tylko odpowiedź na rynkowe trendy – to także sposób, by skuteczniej docierać do konsumentów z atrakcyjną ofertą i zmieniać postrzeganie cenowe lokalnych sklepów. Poprzez ekrany LCD i aplikację Moje Sklepy pokazujemy, że nasze promocje realnie konkurują z ofertą dyskontów. Już teraz widzimy wymierne efekty – przejrzyste witryny, lepsze dopasowanie oferty i wzrost skuteczności promocji, szczególnie w gazetkach. Egzekucja ofert promocyjnych wzrosła w mniejszych sklepach o 20%, a w większych przekracza już 95% ​- mówi Dominik Kasperek, prezes zarządu Eurocash Sieci Partnerskie.

Już 8,5 tys. sklepów w aplikacji mobilnej

Równolegle do prowadzonych modernizacji, Grupa rozwija aplikację mobilną Moje Sklepy przeznaczoną zarówno dla wszystkich sieci działających pod marką parasolową, jak i dla niezależnych sklepów partnerskich. Aplikacja staje się kluczowym narzędziem budowania relacji z konsumentami. Poza placówkami działającymi pod marką parasolową, do programu lojalnościowego dołączyło już ponad 3200 sklepów niezależnych. Łącznie z ofert dostępnych w aplikacji można korzystać w ponad 8 500 placówkach, co czyni ten program jednym z najszerzej dostępnych w polskim handlu detalicznym. Obecnie aplikacja gromadzi 350 tys. użytkowników i ta liczba systematycznie rośnie.

Jak podkreśla spółka, funkcje dostępne w aplikacji – takie jak kupony, loterie, zdrapki czy akcje specjalne w ramach „Mega Weekendu” – cieszą się bardzo wysoką aktywnością użytkowników. Przykładowo, kupony na kolejne zakupy z akcji „Mega Wyzwania” wykorzystywane są w 80% przypadków, a wybrane promocje przekładają się na wzrosty sprzedaży sięgające 200–400%. Dane pokazują też wyraźny efekt w wynikach sprzedażowych: sklepy aktywnie korzystające z aplikacji notują wskaźnik LFL wyższy o 3,2 p.p., a średnia wartość koszyka jest w nich aż o 115% większa niż w niezależnych placówkach spoza ekosystemu sieci.

Strategia realizowana z partnerami

- Za sukcesem modernizacji stoją zarówno szeroki zakres działań, jak i zaangażowana współpraca z franczyzobiorcami – od planowania po realizację. – Współpraca z właścicielami sklepów jest kluczowa dla powodzenia całego projektu. Spotykamy się regularnie w ramach Rady Partnerów, ale pracujemy też operacyjnie – w mniejszych zespołach roboczych zajmujących się ofertą, promocjami czy komunikacją. To dzięki tym rozmowom jesteśmy w stanie szybko reagować na potrzeby sklepów i dostosowywać działania do rzeczywistości w terenie. Zawsze możemy liczyć na wsparcie naszych franczyzobiorców – podkreśla Dominik Kasperek.

Wizerunkowej zmianie marki Moje Sklepy towarzyszy ogólnopolska kampania reklamowa, której celem jest dotarcie do nowych klientów i budowanie zaangażowania. Ambasadorami kampanii zostali Cezary Żak oraz popularny youtuber ReZigiusz, którzy promują lokalny charakter sklepów oraz korzyści płynące z korzystania z aplikacji. Kampania będzie realizowana do końca 2025 r. i obejmuje kanały digitalowe, w tym media społecznościowe, stacje radiowe oraz POS.

Nowa strategia dla sieci Moje Sklepy to największy w historii Grupy Eurocash projekt modernizacji i cyfryzacji sieci franczyzowych i partnerskich. Jej celem jest umocnienie pozycji sklepów mało i średnio formatowych na konkurencyjnym rynku poprzez lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów, nowoczesną komunikację marketingową i rozwój narzędzi cyfrowych. Grupa Eurocash przeznaczyła na realizację strategii ponad 40 milionów złotych.

Moje Sklepy zmieniają się na oczach klientów. Nowa strategia przynosi wymierne rezultaty
Grupa Eurocash wdraża nową strategię dla sieci partnerskiej Moje Sklepy. Ponad 3000 sklepów ABC, Groszek i Euro Sklep zyskało nowy wygląd, a 8,5 tysiąca punktów już dołączyło do wspólnej aplikacji mobilnej. Nowe narzędzia cyfrowe i dopasowane promocje przekładają się na wymierne efekty: wzrost średniej wartości koszyka, efektywność promocji i pozytywne opinie zarówno wśród detalistów, jak i klientów.
Z dniem 13 czerwca 2025 roku Janusz Kulik, menedżer z międzynarodowym doświadczeniem w zarządzaniu sieciami handlowymi, przejmie zarządzanie segmentem detalicznym w Grupie Eurocash, w tym kluczową siecią franczyzową Delikatesy Centrum. Zastąpi tym samym Dariusza Stolarczyka, który 10 czerwca 2025 r., ze skutkiem na 30 czerwca 2025 r., złożył rezygnację z pełnienia funkcji członka zarządu Eurocash S.A. oraz spółek zależnych.

Janusz Kulik to ceniony lider z prawie trzydziestoletnim doświadczeniem w strategicznej transformacji i dynamicznym rozwoju firm handlowych na rynkach europejskich. Przez blisko dwie dekady był związany z Grupą REWE, trzecim największym detalistą w Europie, w której Zarządzie zasiadał w latach 2009-2021. Był kluczową postacią w opracowywaniu i wdrażaniu nowej strategii dla regionu CEE, innowacyjnych koncepcji sklepów oraz realizacji projektów fuzji i przejęć. Odegrał również istotną rolę w tworzeniu nowej struktury organizacyjnej oraz w opracowaniu i implementacji strategii cyfryzacji, obejmującej zarówno procesy sklepowe, jak i rozwój e-commerce. Wcześniej związany był z takimi spółkami jak Carrefour Polska i Makro Cash&Carry Polska. W ostatnich latach doradzał wiodącym funduszom inwestycyjnym oraz pełnił funkcje doradcze i coachingowe dla zarządów spółek w Niemczech, Austrii i Polsce.

Od ponad dwóch lat Janusz Kulik wspierał Grupę Eurocash jako doradca zarządu, koncentrując się na obszarze detalicznym i sieci Delikatesy Centrum. Przejmując teraz bezpośrednie zarządzanie tym segmentem, będzie odpowiadał za jego dalszy rozwój i transformację.

- Międzynarodowe doświadczenie Janusza Kulika w budowaniu silnych sieci detalicznych, takich jak REWE czy BILLA, które odnoszą sukcesy na wielu rynkach Europy, to ogromna wartość dla naszej organizacji.  Jestem przekonany, że w tej części Europy trudno o lepszego eksperta od segmentu supermarketów – zna rynek, rozumie specyfikę franczyzy i potrafi przekuwać strategię w konkretne wyniki. Cieszę się, że dołącza do naszego zespołu i wierzę, że pod jego kierunkiem Delikatesy Centrum staną się najlepszą siecią supermarketów proximity w Polsce. Cały zarząd Grupy Eurocash wierzy w ten model i jego przyszłośćpodkreśla Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

Dariusz Stolarczyk był związany z Grupą Eurocash od 2018 roku, początkowo jako prezes zarządu Eurocash Serwis, z sukcesem kierował rozwojem spółki, zapewniając jej stabilny wzrost i bardzo dobre wyniki finansowe. Od lutego 2022 roku pełnił funkcję członka zarządu Eurocash S.A. oraz spółek zależnych odpowiadając za cały segment detaliczny, w tym sieć Delikatesy Centrum. Wcześniej związany był m.in. z Eton Park Fund, Asseco Poland, Globe Trade Centre, NFI EMPIK Media & Fashion czy Accenture.

- Bardzo dziękuję Dariuszowi Stolarczykowi za jego wkład i oddanie Grupie Eurocash w ostatnich latach. Wspólnie z całym Zarządem życzymy mu wszystkiego dobrego i wielu sukcesów w realizacji kolejnych zawodowych wyzwań dodaje Surówka.

Zmiany w Grupie Eurocash – Dariusz Stolarczyk zrezygnował z funkcji członka zarządu. Janusz Kulik przejmuje zarządzanie segmentem detalicznym
Z dniem 13 czerwca 2025 roku Janusz Kulik, menedżer z międzynarodowym doświadczeniem w zarządzaniu sieciami handlowymi, przejmie zarządzanie segmentem detalicznym w Grupie Eurocash, w tym kluczową siecią franczyzową Delikatesy Centrum. Zastąpi tym samym Dariusza Stolarczyka, który 10 czerwca 2025 r., ze skutkiem na 30 czerwca 2025 r., złożył rezygnację z pełnienia funkcji członka zarządu Eurocash S.A. oraz spółek zależnych.

· Sprzedaż Grupy Eurocash w 1 kw. 2025 r. wyniosła 6,9 mld zł, 7,6% poniżej ubiegłego roku

· Na negatywną dynamikę sprzedaży wpływ miał efekt kalendarzowy w postaci późniejszego terminu świąt Wielkiej Nocy w 2025 r. w porównaniu z 2024 r.

· Strata netto wyniosła 87 mln zł i była nieznacznie niższa niż w 1 kw. 2024 r.

· W pierwszym kwartale spółka poniosła 8 mln zł niepowtarzalnych kosztów związanych z zamknięciem 59 sklepów w Delikatesach Centrum i Dużym Benie.

· Konsekwentna realizacja strategii i poprawiająca się sytuacja rynkowa stanowią dobrą perspektywę poprawy rentowności w nadchodzących kwartałach.  

Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9 mld zł przychodów, co oznacza 7,6% spadku w porównaniu do analogicznego okresu 2024 r. Zysk EBITDA wyniósł 121 mln zł, przy zachowaniu rentowności EBITDA na poziomie 1,8%, natomiast strata netto była o 0,2% mniejsza niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i wyniosła 87 mln zł.

Pierwszy kwartał był zgodny z naszymi przewidywaniami. Na przychody i wyniki wpłynęło przesunięcie świąt wielkanocnych na drugi kwartał oraz podwyżka akcyzy na alkohol i papierosy, która spowodowała przełożenie zakupu tych towarów odpowiednio na poprzedni i następny kwartał. Podniesienie wysokości płacy minimalnej o 9% miało również przełożenie na stronę kosztową. Mimo to wynik i nasze udziały w rynku zostały utrzymane na  zbliżonym poziomie do  pierwszego kwartału 2024 r. – ocenia Piotr Nowjalis, członek zarządu i CFO Grupy Eurocash.

Perspektywa jednego kwartału jest zbyt krótka, żeby ocenić stan rynku. Znacznie lepiej będą to obrazowały wyniki za półrocze. Pierwsze sygnały mamy pozytywne. Cały rok powinien przynieść poprawę rentowności, wynikającą z dobrego przygotowania organizacyjnego oraz utrzymywania dyscypliny kosztowej. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami będziemy również zamykać sklepy własne nierokujące poprawy, prowadzone w ramach sieci Delikatesy Centrum i Duży Ben. Jednorazowe koszty zamknięć nierentownych placówek wyniosły blisko 8 mln zł w 1 kw. b.r. – mówi Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

Kierunek: efektywność

Wzmacnianie efektywności biznesu Grupy to m.in. nowa strategia rozwoju sieci partnerskich ABC, Groszek i Euro Sklep działających pod marką parasolową „Moje Sklepy”. W modernizację 4 tys. sklepów do końca 2025 r., rozwój narzędzi digitalowych oraz działania promocyjne Grupa Eurocash inwestuje 40 mln zł.

W pierwszym kwartale włożyliśmy dużo wysiłku we wspieraniu franczyzobiorców i rozwijanie dedykowanych programów wzmacniających komunikację i działania marketingowe skierowane do konsumentów.  Pracujemy także nad nową strategią Frisco, która wzmocni efektywność tego segmentu i pozwoli na jeszcze szybsze zwiększenie udziałów w rynku – wylicza Paweł Surówka.

O skuteczności reżimu kosztowego świadczy obniżenie kosztów o 1,3% w porównaniu do pierwszego kwartału 2024 r. Dodatkowo Grupa poprawiła o sześć dni cykl konwersji gotówki.

Grupa Eurocash w 2025 r. świętuje 30 lat działalności. Choć zaczynała z kilkoma hurtowniami cash & carry w portfolio, dziś jest liderem hurtu FMCG z niemal 30% udziałami w rynku, numerem jeden w e-grocery i największym organizatorem franczyz i systemów partnerskich.

Grupa Eurocash prezentuje wyniki za pierwszy kwartał 2025 r.
Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9 mld zł przychodów, co oznacza 7,6% spadku w porównaniu do analogicznego okresu 2024 r. Zysk EBITDA wyniósł 121 mln zł, przy zachowaniu rentowności EBITDA na poziomie 1,8%, natomiast strata netto była o 0,2% mniejsza niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i wyniosła 87 mln zł.

Grupa Eurocash kończy w tym roku 30 lat. Z okazji jubileuszu podsumowuje swój wkład w rozwój handlu i mówi wprost: zamykają się głównie sklepy niezrzeszone1, a detalistom opłaca się integracja z siecią. Jednocześnie podkreśla, że z siecią liczącą ponad 15,5 tys. placówek jest nie tylko czołowym hurtownikiem FMCG, ale też – zgodnie z analizą Deloitte – największym franczyzodawcą w Polsce. Według najbardziej aktualnych danych Ministerstwa Finansów o podatnikach CIT w 2023 r., z przychodami na poziomie ok. 35 mld zł, Grupa wyprzedziła drugą na podium Żabkę o ponad 10 mld zł, a sieć Carrefour o prawie 25 mld zł.2

Największy franczyzodawca w Polsce

Poza liczbą sklepów i wielkością przychodów, Grupa Eurocash wyprzedza innych organizatorów franczyz i systemów partnerskich także pod kątem wielkości zatrudnienia. Z liczbą 19 tys. pracowników ląduje na szczycie podium, przed Stokrotką (12 tys.) i Polską Grupą Supermarketów (10 tys.). Warto podkreślić, że pozycję największego franczyzodawcy Eurocash utrzymuje niezależnie od branży. Dla porównania, w sieci Orlen działa ok. 3,5 tys. placówek, a restauracje popularnej sieci McDonald’s liczą 546 placówek.

Zgodnie z danymi PMR, sklepy zrzeszone w sieciach Eurocash - takich jak Delikatesy Centrum, ABC, Groszek, Euro Sklep, Lewiatan czy Gama, stanowią aż 1/3 wszystkich sklepów prowadzonych w modelach takich jak franczyza i 1/4 wszystkich sklepów spożywczych działających w Polsce.3

Jesteśmy liderem rynku – czołowym hurtownikiem, jednym z kluczowych pracodawców, a teraz także największym franczyzodawcą w kraju. Od 30 lat konsekwentnie budujemy handel w Polsce, przechodząc imponującą drogę: od wykupu menadżerskiego, przez debiut giełdowy, po strategiczne akwizycje, takie jak przejęcie Tradisu. Blisko współpracujemy z naszymi klientami, pomagając im rozwijać i prowadzić sklepy. Inwestujemy w rynek lokalny, wspierając jego wzrost i digitalizację. Dzięki naszym franczyzom i systemom partnerskim, tworzymy niezależnym detalistom dogodne warunki do rozwoju, pozwalając im efektywnie konkurować z większymi graczami – mówi Luis Amaral, założyciel Grupy Eurocash.                                                                                   

Integracja z siecią to najlepsza szansa na wzrost

Sklepy lokalne potrzebują integracji w ramach sieci partnerskich i franczyzowych nie tylko po to, żeby rosnąć, ale też po to, żeby przetrwać. Z ogólnorynkowych danych wynika, że za spadek liczby sklepów lokalnych w aż 97 proc. odpowiadają placówki poniżej 40 mkw. i właśnie sklepy niezrzeszone4. Wniosek jest prosty: tylko w grupie i z precyzyjnymi narzędziami do rozliczeń w oparciu o dane – takimi jak np. rozwijana przez Eurocash EuroPlatforma, sklepy lokalne zyskują dostęp do cen i ofert pozwalających im skutecznie konkurować na rynku.

Zorganizowane w największych franczyzach i systemach partnerskich sklepy do 100 mkw. już teraz osiągają średnio o 6-7 proc. lepsze wyniki niż niezrzeszone placówki w podobnym metrażu5.W miarę dalszej integracji rynku – ich przewaga będzie tylko rosnąć.

Eurocash: 30 lat budowania silnego handlu w Polsce

Właśnie na tym opiera się wizja Eurocash, któremu przez ostatnie trzy dekady udało się zbudować kompleksowy, sprawnie działający ekosystem wspierający lokalnych detalistów w każdym aspekcie prowadzenia biznesu i na każdym etapie jego rozwoju. Grupa pomaga klientom w reagowaniu na bieżące wyzwania, ale przede wszystkim oferuje im narzędzia: platformy do zarządzania biznesem, m.in. eurocash.pl czy EuroPlatform, programy lojalnościowe, atrakcyjne promocje i asortyment, które mają realny wpływ na wyniki sklepów. Przykładowo w sieciach Groszek, ABC i Euro Sklep, działających w ramach spółki Eurocash Sieci Partnerskie, dynamika wartości sprzedaży w sklepach stosujących promocje detaliczne jest średniorocznie o 2,8 proc. wyższa niż w sklepach, które z nich nie korzystają. Tak samo wygląda to w przypadku liczby paragonów. Placówki stosujące promocje wypadają też o 3,6 proc. lepiej pod kątem dynamiki ilości sprzedaży.

Badania konsumenckie wyraźnie pokazują, że pomimo aktualnej presji na ceny i promocje, polski konsument ma coraz większą siłą nabywczą i coraz bardziej docenia jakość, świeżość, lokalność i personalizację. To wszystko atuty, które według europejskich benchmarków najlepiej spełniają franczyzy. Właśnie dlatego wierzymy w ten model i konsekwentnie realizujemy swoją strategię, stawiając na rozwój czołowej organizacji detalicznej w Polsce. Dostrzegamy ogromny potencjał w przyłączaniu nowych sklepów do naszych sieci i systematycznie zwiększamy udziały rynkowe, wzmacniając pozycję lokalnego handlu – komentuje Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

Eurocash się opłaca – tak jak integracja

Aby uzyskać dostęp do najbardziej atrakcyjnych promocji, sklepy muszą być częścią silnych struktur sieciowych. Nad tym właśnie – z sukcesem – pracuje Eurocash w obszarze swoich sieci partnerskich, w których już prawie 6 z 7,5 tys. detalistów (80 proc.) dołączyło do EuroPlatform. Lewiatan i Gama są już w całości zintegrowane i z sukcesem wprowadzają komunikację opartą na lokalności. Zintegrowane są również Delikatesy Centrum, których wyróżnikiem są szerokie promocje i Delikarta – oparty o algorytmy AI program lojalnościowy, który w 2024 r. przekroczył próg 4 mln użytkowników.

Trzydziestolecie Grupy Eurocash zbiegło się w czasie z bardzo wymagającym okresem dla całej branży spożywczej w Polsce. W wyniku gwałtownej inflacji, nawet po jej wyhamowaniu konsumenci dalej ograniczają wydatki, a sieci intensywnie o nich walczą. Nie brakuje też innych wyzwań, takich jak wchodzący w życie system kaucyjny. W takich okolicznościach szczególnie mocno wybrzmiewają argumenty za tym, że warto się organizować i korzystać z siły grupy. A jeszcze lepiej: z siły największego polskiego franczyzodawcy – podsumowuje Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

[1] CMR

[2] Źródłem jest lista największych podatników CIT Ministerstwa Finansów za 2023 r. (dane za 2024 r. nie zostały jeszcze opublikowane przez Ministerstwo). Brak na niej franczyzodawców, którzy zorganizowani są jako wiele spółek i mniejszych podmiotów, ale według szacunków Deloitte ich przychody ze sprzedaży w segmencie FMCG nie mogły przekraczać 10 mld zł w 2023 r.

[3] Nie licząc sklepów specjalistycznych i na stacjach benzynowych. PMR Market Experts, Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce, 2024.

[4] CMR

[5] CMR

„Jesteśmy największym franczyzodawcą w Polsce”. W 30. urodziny Eurocash podkreśla swój wpływ na rynek i prezentuje konkretne liczby
Grupa Eurocash kończy w tym roku 30 lat. Z okazji jubileuszu podsumowuje swój wkład w rozwój handlu i mówi wprost: zamykają się głównie sklepy niezrzeszone , a detalistom opłaca się integracja z siecią. Jednocześnie podkreśla, że z siecią liczącą ponad 15,5 tys. placówek jest nie tylko czołowym hurtownikiem FMCG, ale też – zgodnie z analizą Deloitte – największym franczyzodawcą w Polsce. Według najbardziej aktualnych danych Ministerstwa Finansów o podatnikach CIT w 2023 r., z przychodami na poziomie ok. 35 mld zł, Grupa wyprzedziła drugą na podium Żabkę o ponad 10 mld zł, a sieć Carrefour o prawie 25 mld zł.
•        Rynek FMCG wPolsce w 2024 r. wzrósł o jedynie 3,9%, przy inflacji na poziomie 3,6% isłabych wskaźnikach optymizmu konsumenckiego.
•        Segmenthurtowy, w którym działa Grupa Eurocash, skurczył się o 2,7%, podczas gdyprzychody Grupy spadły jedynie o 0,7%.
•        Eurocashskutecznie zwiększa udziały na swoim rynku, osiągając 32,2 mld zł przychodów zesprzedaży.
•        Marża nasprzedaży wyniosła 13,4%, co oznacza 0,2% spadku. Zysk netto wyniósł 3,8 mlnzł.
•        Pozakończeniu procesu integracji, w 2025 r. Grupa skoncentruje się na ekspansjisieci franczyzowych oraz poprawie konkurencyjności i lojalności klientów.
•        Friscowykazuje mocną dynamikę sprzedażową i konsekwentnie pozyskuje nowych klientówwe wszystkich lokalizacjach w których operuje

Ubiegły rok był wymagający dla sprzedaży detalicznej – wartość rynku dóbr szybkozbywalnych (FMCG) wzrosła jedynie o 3,9%. Choć spadła dynamika inflacji, która według danych GUS w 2024 r. wyniosła 3,6%, to wskaźnik optymizmu konsumenckiego przez cały rok utrzymywał się na niskim poziomie. W tym wymagającym otoczeniu Grupa Eurocash zakończyła rok z przychodami na poziomie 32,2 mld zł, co oznacza spadek o 0,7% względem roku poprzedniego. To dobry wynik na tle rynku: wartość sprzedaży całego segmentu hurtowego w Polsce spadła o 2,7%. Eurocash zakończył zatem rok z umocnioną pozycją i większym udziałem w rynku. Marża brutto wypracowana przez Grupę Eurocash wyniosła 13,4% i była o 0,2 punktu procentowego mniejsza niż rok wcześniej, co wynika z presji wojny cenowej na rynku. Zysk netto za rok 2024 wyniósł 3,8 mln zł.

- Konsekwentnie wdrażaliśmy strategię, która opiera się na integracji działań w segmencie hurtowym, organizacji współpracy z franczyzobiorcami oraz budowaniu przewag konkurencyjnych na bazie digitalizacji i zarządzania danymi. Biorąc pod uwagę sytuację rynkową, dodaliśmy do strategii czwarty filar: dyscyplinę kosztową, której poświęciliśmy szczególnie pierwszą połowę 2024 r. Dzięki temu przeszliśmy rok zachowując wszystkie przewagi Grupy budujące potencjał jej wzrostu w przyszłości – mówi Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

W samym czwartym kwartale 2024 r. sprzedaż wzrosła o 0,4% w porównaniu do czwartego kwartału 2023 r., a marża brutto spadła o 0,2 punktu procentowego - do 14,3%.

Koszty pod kontrolą

Oprócz ogólnej sytuacji na rynku, zeszłorocznym wyzwaniem dla Grupy był wzrost płacy minimalnej o ponad 20%. - Dzięki dyscyplinie kosztowej udało się nam utrzymać bazę kosztową w ryzach. Koszty wzrosły jedynie o 1,9%, przy inflacji na poziomie 3,9% oraz wzroście wysokości płacy minimalnej o 20,5%. W 2025 r. wzrost płacy minimalnej wyniesie 9,2%, przy prognozowanej inflacji na poziomie ok. 5%. To oznacza, że koszty pozostaną pod presją, choć mniejszą niż w 2024 r. Mimo to, dzięki dyscyplinie kosztowej poradzimy sobie ze zniwelowaniem negatywnych efektów – zapowiada Piotr Nowjalis, CFO Grupy Eurocash.

Na wynagrodzenia i zabezpieczenie socjalne pracowników Grupa wydała w ubiegłym roku jedynie o 2,2% więcej niż w 2023 r., a na materiały i energię - aż o 19,2% mniej. O kolejne 0,8% zmniejszyły się też koszty ogólnego zarządu.

Grupa Eurocash jest zadowolona z poprawy cyklu konwersji gotówki o 4 dni do (-) 27 dni, a także ze zmniejszenia zadłużenia netto. Przez cały ubiegły rok koszty finansowe netto utrzymywały się w granicach 61-64 mln zł. Wskaźnik długu netto do zysku EBITDA (przed MSFF 16) na koniec roku wyniósł 0,63. - To znacznie poniżej naszego celu, który wynosi 1,5. Spadające wskaźniki zadłużenia pokazują siłę bilansu Grupy oraz wzmocnienie stabilności finansowej. Należy podkreślić, że doprowadziliśmy do tego w skrajnie niekorzystnych warunkach rynkowych – dodaje Piotr Nowjalis.

Hurt: konsolidacja przynosi efekty

Zeszłoroczne przychody w segmencie hurtowym Grupy Eurocash wyniosły 23,1 mld zł i były o 1,2% niższe od zanotowanych w 2023 r. Pozytywnie wyróżniał się Eurocash Serwis z 4% wzrostu. Segment hurtowy jest kluczowym motorem rentowności Grupy – wygenerował 561 mln zł EBITDA. To oznacza jednak 13,5% spadku w porównaniu do 2023 r. Czwarty kwartał przyniósł wzrost sprzedaży o 0,3% oraz utrzymanie marży EBITDA na takim samym poziomie, jak w czwartym kwartale 2023 r.

- Integracja działalności hurtowej przynosi efekty synergii zarówno w obszarze kosztów, jak i sprzedaży. Dzięki temu zwiększyliśmy efektywność operacyjną i lepiej dostosowujemy ofertę do potrzeb klientów, którymi są niezależne polskie sklepy detaliczne. Rozwinęliśmy także narzędzia cyfrowe, umożliwiające pełną integrację z klientami hurtowymi. Kluczową rolę odegrały tutaj systemy POS oraz EuroPlatforma, które usprawniły współpracę z partnerami i zwiększyły przejrzystość procesów biznesowych – mówi Paweł Surówka.

- Główne działania integracyjne zostały zakończone, teraz koncentrujemy się na maksymalnym wykorzystaniu potencjału zintegrowanej hurtowni poprzez dynamiczną ekspansję oraz zwiększanie lojalności klientów – dodaje.

Detal: Delikatesy Centrum zarządzane po nowemu

Spadek sprzedaży w segmencie detalicznym był symboliczny. Przychody wyniosły 7,9 mld zł – o 0,9% mniej niż przed rokiem. O 59 mln zł mniejszy jest wypracowany zysk EBITDA (104 mln zł). W samym czwartym kwartale sprzedaż nadal spadała, pomimo tego marża EBITDA wzrosła o 0,2 punktu procentowego.

- W Delikatesach Centrum od ponad roku wprowadzamy strategię 2.0, która oznacza rozwój oparty o dogłębną wiedzę o potrzebach konsumentów. Wprowadziliśmy także nowy model sklepu, żeby poprawić doświadczenia klienckie; działa w nim już ponad 70 placówek. Przechodzimy na system zarządzania sklepami własnymi przez agentów. Chcemy mocniej związać osoby odpowiedzialne ze dany sklep z wynikami sprzedaży. Obecnie agenci prowadzą już blisko 200 sklepów. Efekty są bardzo obiecujące, dlatego będziemy wprowadzać to rozwiązanie w kolejnych placówkach – mówi prezes Grupy Eurocash.

Projekty: miliard przychodów Frisco i Dużego Bena

Segment projektów rozwojowych – czyli głównie supermarket online Frisco oraz sieć specjalistycznych sklepów Duży Ben – przyniósł 15,4% wzrostu: jego sprzedaż przekroczyła 1 mld zł. Strata EBITDA wyniosła 100 mln zł. Pod koniec 2023 r. Grupa uruchomiła drugie zautomatyzowane centrum dystrybucyjne Frisco pod Warszawą i przez cały rok z sukcesem pracowała nad poziomem jego wykorzystania, a co za tym idzie – optymalizacją kosztów stałych. Czwarty kwartał przyniósł ograniczenie strat: ujemna EBITDA była o 8,3% lepsza niż w analogicznym kwartale 2023 r. i wyniosła 6 mln zł.

-Po zrealizowaniu inwestycji w nowe automatyczne centrum logistyczne w Warszawie i z nowym składem zespołu zarządzającego, Frisco, niekwestionowany lider e-grocery w Polsce, zdaje się być na najlepszej drodze by osiągnąć pełną rentowność w niedalekiej przyszłości – mówi Paweł Surówka.

Fokus na biznes

Rok 2025 pozostaje dla handlu detalicznego wyzwaniem wynikającym z trendów rynkowych i sytuacją ekonomiczną polskich konsumentów. Grupa Eurocash zakłada jednak, że będzie dla rynku nieco lepszy niż 2024 r.

- Pozostajemy skupieni na kwestiach kosztowych, ale za kluczowe uważamy działania ukierunkowane na rozwój biznesu. Więcej energii poświęcamy na dalszy rozwój narzędzi digitalowych jak EuroPlatforma i systemy kasowe POS. To one wspierają rozwój sieci franczyzowych oraz pozwalają na jeszcze bardziej efektywną i skoordynowaną współpracę niezależnych sklepów z Grupą Eurocash. Efektem będzie poprawa konkurencyjności naszych franczyzobiorców, a w dalszym kroku - także naszej pozycji rynkowej i finansowej – zapowiada Paweł Surówka.

Eurocash umacnia pozycję na trudnym rynku
Rynek FMCG w Polsce w 2024 r. wzrósł o jedynie 3,9%, przy inflacji na poziomie 3,6% i słabych wskaźnikach optymizmu konsumenckiego. Segment hurtowy, w którym działa Grupa Eurocash, skurczył się o 2,7%, podczas gdy przychody Grupy spadły jedynie o 0,7%. Eurocash skutecznie zwiększa udziały na swoim rynku, osiągając 32,2 mld zł przychodów ze sprzedaży. Marża na sprzedaży wyniosła 13,4%, co oznacza 0,2% spadku. Zysk netto wyniósł 3,8 mln zł. Po zakończeniu procesu integracji, w 2025 r. Grupa skoncentruje się na ekspansji sieci franczyzowych oraz poprawie konkurencyjności i lojalności klientów. • Frisco wykazuje mocną dynamikę sprzedażową i konsekwentnie pozyskuje nowych klientów we wszystkich lokalizacjach w których operuje Rynek FMCG w Polsce w 2024 r. wzrósł o jedynie 3,9%, przy inflacji na poziomie 3,6% i słabych wskaźnikach optymizmu konsumenckiego. Segment hurtowy, w którym działa Grupa Eurocash, skurczył się o 2,7%, podczas gdy przychody Grupy spadły jedynie o 0,7%. Eurocash skutecznie zwiększa udziały na swoim rynku, osiągając 32,2 mld zł przychodów ze sprzedaży. Marża na sprzedaży wyniosła 13,4%, co oznacza 0,2% spadku. Zysk netto wyniósł 3,8 mln zł. Po zakończeniu procesu integracji, w 2025 r. Grupa skoncentruje się na ekspansji sieci franczyzowych oraz poprawie konkurencyjności i lojalności klientów. Frisco wykazuje mocną dynamikę sprzedażową i konsekwentnie pozyskuje nowych klientów we wszystkich lokalizacjach w których operuje.
Wejście w życie systemu kaucyjnego to jedno z największych wyzwań dla handlu detalicznego w Polsce. Nowe regulacje nadal budzą pytania i obawy, dlatego temat ten przewijał się zarówno w programie wystąpień, jak też wydarzeń towarzyszących tegorocznemu Kongresowi Akademii Umiejętności Eurocash, która świętuje w tym roku swoje 15-lecie. Adaptacja do nowych przepisów będzie wyzwaniem przede wszystkim dla mniejszych, lokalnych sklepów. Te współpracujące z Grupą Eurocash mogą liczyć na wsparcie na każdym etapie procesu.

Kongres AUE, w którym co roku biorą udział detaliści związani z Grupą Eurocash, po raz kolejny odbył się w formule hybrydowej. Tegoroczne hasło wydarzenia brzmiało „Współpraca kluczem do sukcesu”, a jego tematyka obejmowała aktualne wyzwania gospodarcze, trendy rynkowe i perspektywy rozwoju, dostarczając uczestnikom inspiracji oraz praktycznych wskazówek na temat prowadzenia sklepu.

Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego zajęły ważne miejsce w programie Kongresu. We współpracy z partnerami, zorganizowano dla przedsiębiorców – uczestników wydarzenia – specjalne stoisko edukacyjne nt. systemu kaucyjnego. Eksperci Grupy Eurocash zaangażowani w ten projekt odpowiadali na pytania i doradzali, jak najlepiej przygotować sklep do nowych wymogów. Była też możliwość przetestowania działania butelkomatów i sprawdzenia, jak w praktyce funkcjonuje zbiórka manualna.

Rozwiązania wybrane i przetestowane przez Eurocash

Przedstawione na Kongresie rozwiązania zostały wybrane jako potencjalnie najskuteczniejsze na rynku lokalnym w wyniku testów, które Grupa Eurocash przeprowadziła jesienią ub. roku w województwie łódzkim. W wybranej grupie sklepów o różnych formatach przyjmowane były opakowania po napojach PET o poj. do 3 l oraz puszki o poj. do 1 l. Pilotaż odbył się w sklepach: Delikatesy Centrum, Duży Ben oraz Groszek, ABC i Euro Sklep. Kolejne miesiące posłużyły do oceny wyników testów oraz przygotowania rekomendacji dla sieci, którymi zarządza Grupa Eurocash.

- System kaucyjny to wyzwanie, ale i szansa na nowoczesny, odpowiedzialny handel. W Eurocash pomagamy przejść przez te zmiany krok po kroku, bo rozwój i bezpieczeństwo naszych partnerów biznesowych to nasz priorytet. W ramach kilkumiesięcznych testów weryfikowaliśmy zarówno maszyny RVM od najlepszych dostawców dla sklepów chcących zautomatyzować proces odbioru opakowań, sprawdzaliśmy też efektywność zbiórki manualnej, jak również możliwości zintegrowania jej z automatami – mówi Joanna Szubielska, lider projektu systemu kaucyjnego w Grupie Eurocash.

Ekonomia i trendy rynkowe tematami Kongresu

Poza systemem kaucyjnym, na Kongresie były poruszane takie tamaty jak: sytuacja ekonomiczna i trendy rynkowe w kontekście konsumenckim, przewagi konkurencyjne sieci franczyzowych Grupy Eurocash, sukcesja w biznesie rodzinnym oraz jak dbać o rentowność sklepu w obecnych czasach. Wśród zaproszonych ekspertów byli m.in. Marek Zuber, ekonomista i analityk rynków finansowych, Dominika Grusznic-Drobińska z GfK – an NIQ Comapny i Mjr. Rocco A. Spencer z Leadership Source.

15-lecie Akademii Umiejętności Eurocash

Akademia Umiejętności Eurocash od 15 lat prowadzi w Polsce największy, kompleksowy program edukacyjno-szkoleniowy. Jego celem jest wspieranie niezależnych sklepów detalicznych zrzeszonych w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash. Akademię tworzy 5 filarów:

·       platforma edukacyjna z bogatą ofertą kursów e-learningowych iwebinariów, z której korzysta już blisko 26 tys. przedsiębiorców i ichpracowników,

·       warsztaty online i offline – w minionym okresie wzięło w nichudział ponad 61 tys. osób,

·       kongresy, które – od kilku lat w wersji hybrydowej – zgromadziłyjuż blisko 40 tys. uczestników,

·       współpraca ze szkołami i uczelniami – w procesie kształceniaprzyszłych pracowników handlu w Polsce wzięło już udział ok. 45,5 tys. uczniów,3,9 tys. nauczycieli i 365 studentów podyplomowych studiów w Szkole Głównej Handlowejw Warszawie, z którą AUE współpracuje od 2017 roku,

·       kwalifikacje zawodowe – poświadczone 465 wydanymi certyfikatami izaświadczeniami wpisanymi do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.

- Od 15 lat misją Akademii jest zapewnienie właścicielom małoformatowych sklepów dostępu do najbardziej aktualnej wiedzy rynkowej i przygotowanie ich do wdrożenia w swoich sklepach zaawansowanych technologii. Wszystko po to, by mogli budować i utrzymać lojalność swoich klientów oraz być konkurencyjni na tym wymagającym rynku. W naszych codzienny działaniach skupiamy się także na edukacji uczniów szkół ponadpodstawowych, którzy niedługo wejdą na rynek pracy. Dzięki 30-letniemu doświadczeniu biznesowemu Grupy Eurocash – to nasz kolejny jubileusz w tym roku! – oraz skali naszej wszechstronnej działalności, możemy zaoferować absolwentom szkół i uczelni szeroki rozwój kompetencji i planowanie kariery zawodowej w handlu w Polsce – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, Członek Zarządu Akademii Umiejętności Eurocash.

15-lecie Akademii Umiejętności Eurocash – przygotowania detalistów do wdrożenia systemu kaucyjnego ważnym tematem Kongresu
Grupa Eurocash 15-lecie Akademii Umiejętności Eurocash – przygotowania detalistów do wdrożenia systemu kaucyjnego ważnym tematem Kongresu 14 lutego 2025 Wejście w życie systemu kaucyjnego to jedno z największych wyzwań dla handlu detalicznego w Polsce. Nowe regulacje nadal budzą pytania i obawy, dlatego temat ten przewijał się zarówno w programie wystąpień, jak też wydarzeń towarzyszących tegorocznemu Kongresowi Akademii Umiejętności Eurocash, która świętuje w tym roku swoje 15-lecie. Adaptacja do nowych przepisów będzie wyzwaniem przede wszystkim dla mniejszych, lokalnych sklepów. Te współpracujące z Grupą Eurocash mogą liczyć na wsparcie na każdym etapie procesu.

Grupa Eurocash zaprezentowała swoim klientom nową strategię rozwoju dla sieci partnerskich ABC, Groszek i Euro Sklep działających pod marką parasolową „Moje Sklepy”. Łączna wartość inwestycji wyniesie rekordowe 40 mln zł i obejmie m.in. modernizację 4 tys. sklepów do końca 2025 r., rozwój narzędzi digitalowych oraz działania promocyjne.  

- Działania wspierające handel niezależny są ważnym elementem naszej strategii biznesowej, którą konsekwentnie realizujemy. W naszej orbicie mamy zarówno właścicieli sklepów, jak też konsumentów. Dlatego intensywnie pracujemy, by wyposażać lokalne sklepy w takie narzędzia, które pozwolą im skutecznie konkurować z dużymi sieciami, a jednocześnie budować lojalność konsumentów. Inwestujemy zarówno w technologię, jak też w modernizację sklepów, by zmieniały się tak, jak oczekują tego ich klienci – mówi Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

„Nasz klient, nasz fan”, czyli nowa strategia sieci partnerskich należących do Grupy Eurocash, opiera się na pięciu filarach. Jej kluczowym elementem jest kompleksowe odświeżenie wizerunku sklepów, w tym modernizacja witryn i wnętrz placówek. Obok brandingu poszczególnych sieci, pojawi się także spójna identyfikacja wizualna marki parasolowej „Moje Sklepy”. Spółka zainwestuje też w witrynowe ekrany LED, na których wyświetlane będą  treści promocyjne. Dzięki temu sklepy zyskają nie tylko atrakcyjny, nowoczesny wygląd, ale także lepszą widoczność na tle konkurencji.

- Nowa strategia została wypracowana we współpracy z gronem ekspertów oraz franczyzobiorcami, którzy wnieśli do niej swoje unikalne doświadczenie wynikające z bliskiej, bezpośredniej relacji z klientami sklepów. Z jednej strony, zmiany obejmują modernizację lokali, które mają stać się nowoczesne, przestronne i dostosowane do preferencji współczesnych konsumentów. Z drugiej strony, zmieniamy również samo pozycjonowanie lokalnych sklepów. Chcemy zbudować „modę na lokalne zakupy”, a nowa strategia ma to ułatwić – podkreśla Dominik Kasperek, dyrektor generalny Eurocash Sieci Partnerskich.

Nowa aplikacja zbuduje lojalność klientów

Priorytetowym elementem strategii jest rozwój aplikacji mobilnej „Moje Sklepy” wspólnej dla wszystkich trzech sieci partnerskich. Narzędzie ma stać się sercem budowania relacji z klientami. Rozbudowa aplikacji o interaktywne formaty, takie jak stories, wprowadzenie kuponów, loterii oraz innych mechanizmów lojalnościowych ma zwiększyć jej atrakcyjność, zwłaszcza wśród młodszej grupy klientów. Strategia zakłada, że do końca 2025 roku program pozyska milion użytkowników, co ma przełożyć się na zwiększenie obrotów w sklepach należących do sieci.

Kierunek: cyfryzacja

Kolejnym elementem nowej strategii „Moich Sklepów” jest rezygnacja z tradycyjnych gazetek promocyjnych w wersji papierowej. W ich miejsce wprowadzane są cyfrowe nośniki treści – zarówno na ekranach LED w sklepach, jak i w aplikacjach mobilnych. Digitalizacja gazetek odpowiada nie tylko na wyzwania środowiskowe, ale również na zmieniające się nawyki konsumentów – z badań wynika, że aż 70% klientów przegląda oferty promocyjne w wersji online.

Świat cyfrowy stanie się również ważnym punktem styku z klientami w ramach kampanii reklamowych. Kompleksowa strategia komunikacji obejmie media tradycyjne, internet oraz media społecznościowe, docierając zarówno do dotychczasowych klientów, jak i młodszego pokolenia. Ważnym elementem będzie współpraca z influencerami, którzy poprzez angażujące działania pomogą budować modę na zakupy w lokalnych sklepach i podkreślać ich wyjątkowy charakter.

Dostosowanie formatów sklepów do lokalnych potrzeb

Strategia zakłada także dostosowanie formatów sklepów do lokalnych potrzeb konsumentów oraz różnych modeli biznesowych. Podział na „Małe lokalne sklepy” oraz „Duże lokalne sklepy”, a w związku z tym wprowadzenie zróżnicowanych promocji, umożliwi lepsze dopasowanie oferty asortymentowej, a z perspektywy franczyzobiorcy – skuteczniejsze zarządzanie biznesem oraz efektywniejszą egzekucję promocji.

- Nowa strategia jest krokiem milowym w rozwoju naszych sieci partnerskich. Z jednej strony pozwala nam na budowanie spójnego wizerunku marki parasolowej „Moje Sklepy”, a z drugiej – daje możliwość zachowania unikalnego, lokalnego charakteru każdego sklepu. Stawiamy na silne relacje z franczyzobiorcami, cyfryzację i rozwiązania technologiczne, a także lepsze zrozumienie potrzeb klientów. W obliczu dynamicznych zmian rynkowych chcemy, aby nasze sklepy nie tylko przetrwały, ale także odgrywały ważną rolę na lokalnej mapie zakupowej Polaków – wyjaśnia Dominik Kasperek.

Eurocash wspiera tradycyjny handel

Strategia „Nasz klient, nasz fan” to największa inwestycja w historii Eurocash Sieci Partnerskich, z budżetem wynoszącym 40 mln zł. Pierwsze efekty zmian będą widoczne już w maju 2025 r. To kolejny krok Grupy Eurocash w kierunku wspierania lokalnego handlu zarówno w ramach organizowanych sieci, jak i sklepów niezależnych. Ważnym elementem tych działań jest rozwój nowoczesnych narzędzi, takich jak EuroPlatform, która dzięki migracji z M/Platform obejmie wsparciem aż 12 tys. placówek. Jak ogłosiła niedawno spółka, pełna integracja platformy zaplanowana jest na koniec pierwszego kw. 2025 r.

Grupa Eurocash inwestuje w markę „Moje Sklepy”. 40 mln zł na modernizację sklepów i promocję
Grupa Eurocash zaprezentowała swoim klientom nową strategię rozwoju dla sieci partnerskich ABC, Groszek i Euro Sklep działających pod marką parasolową „Moje Sklepy”. Łączna wartość inwestycji wyniesie rekordowe 40 mln zł i obejmie m.in. modernizację 4 tys. sklepów do końca 2025 r., rozwój narzędzi digitalowych oraz działania promocyjne.

Grupa Eurocash wdraża EuroPlatform na szeroką skalę. Dzięki integracji z M/platform nowoczesne narzędzie do zarządzania placówką handlową będzie dostępne dla około 12 tysięcy sklepów. Otrzymają one m.in. system automatyzujący procesy sprzedażowe, szeroką ofertę promocji producentów oraz aplikację mobilną dla konsumentów „Moje Sklepy”. To pierwsze tak kompleksowe rozwiązanie wspierające zarówno detalistów, jak i dostawców. Zakończenie integracji systemów planowane jest na koniec I kw. 2025 roku.

Integracja technologiczna narzędzi M/platform i EuroPlatform to odpowiedź Grupy Eurocash na wyzwania, jakie niesie dynamicznie zmieniający się rynek handlu detalicznego. Nowe zintegrowane rozwiązanie wesprze zarówno partnerów sieciowych, jak i niezależnych detalistów. Otrzymają oni dostęp do narzędzia, które połączy nowoczesne systemy kasowe z panelem detalisty, atrakcyjnymi promocjami organizowanymi przez producentów oraz aplikacją mobilną „Moje Sklepy”.

- Transformacja cyfrowa  wspierająca handel niezależny jest ważnym elementem naszej strategii biznesowej. Od dwóch lat intensywnie pracujemy, by narzędzia takie jak EuroPlatform dawały lokalnym sklepom szansę skutecznego rozwoju w kierunku nowoczesnych sklepów, odpowiadając tym samym na potrzeby konsumentów. Integracja z M/platform to bardzo ważny krok w realizacji tej misji –  to nie tylko inwestycja w technologię, ale przede wszystkim w przyszłość niezależnego handlu, który stanowi fundament polskiego rynku detalicznego – mówi Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

Digitalizacja handlu niezależnego

Innowacje technologiczne w EuroPlatform umożliwiają sklepom efektywne zarządzanie procesami sprzedażowymi, automatyzację promocji oraz komunikację z klientami, co zwiększa ich konkurencyjność wobec dużych sieci handlowych. Dzięki temu narzędzie staje się elastycznym rozwiązaniem dopasowanym do potrzeb różnorodnych formatów handlu detalicznego, wspierając wysiłek detalistów związany z przyciąganiem konsumentów do lokalnych sklepów.

Obecne warunki gospodarcze są wymagające, a my walczymy nie tylko o nasze sieci partnerskie, ale o przyszłość całego rynku niezależnego. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu doskonale rozumiemy potrzeby sklepów niezależnych, dlatego chcemy aktywnie wspierać oraz modernizować ten segment. Kluczową rolę w tym procesie odgrywa digitalizacja, która umożliwia detalistom skuteczne dostosowanie do zmieniających się oczekiwań konsumentów, a także utrzymanie konkurencyjności na rynku. To kolejny krok Grupy Eurocash w budowaniu silnego, zrównoważonego rynku detalicznego, który łączy tradycję z nowoczesnością – podkreśla Dominik Kasperek, dyrektor generalny Eurocash Sieci Partnerskich.

Korzyści dla detalistów i producentów

EuroPlatform integruje działania detalistów i dostawców, umożliwiając im wspólne budowanie wartości dla klientów końcowych. Nowa platforma zwiększa efektywność egzekucji promocji, takich jak multisztuki czy kupony rabatowe, oraz pozwala producentom docierać do szerokiej bazy placówek handlu niezależnego. Możliwość połączenia działań promocyjnych z aplikacją mobilną i systemami kasowymi zwiększa zasięg kampanii, czyniąc je bardziej widocznymi i efektywnymi.

- Dodatkową korzyścią dla producentów jest dostęp do obszernego repozytorium zagregowanych danych. Ich analiza daje producentom szansę na dobranie najskuteczniejszych działań w naszych sklepach: lepsze adresowanie potrzeb konsumentów, trafniejsze rekomendacje asortymentowe, inwestowanie w odprzedaż w sposób bardziej przemyślany i skuteczny. Te działania bezpośrednio przekładają się na wzrost udziałów rynkowych poszczególnych marek, wzmacniając ich pozycję na rynku – dodaje Anna Białobrzeska, Sales Manager, Innowacyjna Platforma Handlu.

Sklepy zrzeszone w Sieciach Partnerskich, takie jak ABC, Groszek czy EuroSklep, nadal będą korzystać z dedykowanej pogłębionej siatki rabatowej, a także dodatkowych korzyści w ramach wsparcia marketingowego wyłącznie dla tych sieci.

12 tys. POS na koniec I kw. 2025 r.

Grupa Eurocash, za pośrednictwem Innowacyjnej Platformy Handlu, obsługuje i rozwija ofertę komercyjną M/platform od 1 kwietnia 2024 r. Pierwszy, najważniejszy etap migracji technologicznej klientów M/platform na EuroPlatform zakończył się wraz z końcem 2024 roku, a cały proces ma potrwać do końca I kw. 2025 roku. Migracja technologiczna obejmie około 6 tys. sklepów, które dołączą do obecnych użytkowników EuroPlatform, tworząc zintegrowaną sieć nawet 12 tys. punktów sprzedaży. Docelowo narzędzie rozszerzy swój zakres, udostępniając swoje funkcjonalności dla wszystkich sklepów niezależnych na polskim rynku.

Nowoczesny ekosystem Grupy Eurocash wesprze rozwój sklepów niezależnych
Grupa Eurocash wdraża EuroPlatform na szeroką skalę. Dzięki integracji z M/platform nowoczesne narzędzie do zarządzania placówką handlową będzie dostępne dla około 12 tysięcy sklepów. Otrzymają one m.in. system automatyzujący procesy sprzedażowe, szeroką ofertę promocji producentów oraz aplikację mobilną dla konsumentów „Moje Sklepy”. To pierwsze tak kompleksowe rozwiązanie wspierające zarówno detalistów, jak i dostawców. Zakończenie integracji systemów planowane jest na koniec I kw. 2025 roku.
  • Sytuacja gospodarcza odbija się na wynikach Grupy Eurocash, która w 3 kw. 2024 r. zanotowała 8,5 mld zł przychodu oraz 244 mln zł zysku EBITDA.
  • Polacy pozostają ostrożni w kwestii konsumpcji, dynamika sprzedaży rynku żywności spada i wyniosła w 3 kw. 2024 r. jedynie 4,1% - czyli poniżej inflacji. Wynika to ze zmienności warunków ekonomicznych i inflacyjnych.
  • Trudna sytuacja rynkowa powoduje, że osiągnięcie zakładanych na 2025 rok wyników finansowych, w szczególności wyniku EBITDA na poziomie 1 mld zł oraz przychodów Frisco na poziomie 1 mld zł, może nie być możliwe.
  • Wdrażany program restrukturyzacji przynosi zakładane oszczędności, które kompensują wzrost płacy minimalnej.

Od lipca do września 2024 r. Grupa Eurocash, która jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, zanotowała blisko 8,5 mld zł przychodu, wobec niemal 8,6 mld zł w 3 kw. 2023 r. Jej zysk EBITDA wyniósł 244 mln zł, wobec 305 mln zł rok wcześniej. Osiągnięta w tym czasie marża EBITDA 2,9% była o 0,7 p.p. niższa od marży z trzeciego kwartału 2023 r. W konsekwencji Grupa zarobiła 15 mln zł zysku netto, w porównaniu do 43 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej.

- Zakładaliśmy, że rok 2024 nie będzie dla Grupy Eurocash łatwy, ze względu na prowadzoną restrukturyzację i optymalizację procesów. Niestety poziom trudności podniosła słaba koniunktura gospodarcza, co jest widoczne zarówno we wskaźnikach makroekonomicznych, jak i naszych wynikach – mówi Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

Trudny rynek spowalnia strategię

Najnowsze badania optymizmu konsumenckiego wskazują na niewielką poprawę nastrojów, która jednak nie przekłada się konsumpcję. Zdecydowana większość Polaków nadal obawia się powrotu wysokiej inflacji i woli odbudować oszczędności niż wydawać. Według danych Nielsen IQ, dynamika sprzedaży żywności na całym rynku wyniosła w 3 kw. 2024 r. jedynie 4,1%. Najboleśniej odczuły to dyskonty, których dynamika wzrostu sprzedaży spadła o 13 p.p., oraz hipermarkety z dynamiką o 9 p.p. niższą. W tym czasie sprzedaż Grupy Eurocash spadła w segmencie hurtowym o 0,9% w porównaniu do 3 kw. 2023 r., detalicznym – o 3%, natomiast segment Projektów, czyli supermarket online Frisco i sieć specjalistycznych marketów Duży Ben - przyniósł ponad 13% wzrostu.

Grupa konsekwentnie wdraża strategię biznesową, która opiera się na trzech filarach: integracji działań w segmencie hurtowym; doskonaleniu organizacji współpracy z franczyzobiorcami; oraz budowaniu przewag konkurencyjnych na bazie digitalizacji i zarządzania danymi.

- Jesteśmy pewni co do słuszności naszej strategii biznesowej i jej założeń, podtrzymujemy wszystkie jej kierunki. Z powodu obecnej trudnej sytuacji makroekonomicznej, efekty wdrażania strategii przychodzą jednak wolniej niż zakładaliśmy. Dlatego nasz strategiczny cel osiągnięcia 1 mld zł zysku EBITDA w 2025 r. może nie być możliwy do osiągnięcia w założonym czasie – mówi Paweł Surówka.

Koszty pod kontrolą

Utrzymanie kosztów w ryzach było dla Grupy Eurocash w ostatnich kwartałach dużym wyzwaniem, biorąc pod uwagę wzrost kosztów pracy i inflację. W trzecim kwartale wzrost wysokości minimalnego wynagrodzenia wyniósł ponad 19%, a inflacja wyniosła 4,5%.

- W tym środowisku koszty wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych w naszej Grupie wzrosły jedynie o 2%, a jest to najważniejsza pozycja kosztowa. Dzięki lepszej polityce zakupowej, wydatki na energię i materiały zmniejszyliśmy o blisko 15%. W samym trzecim kwartale wartość długu netto Grupy spadła o 163 mln zł w porównaniu do 3 kw. 2023 r. Wskaźnik długu netto do zysku EBITDA utrzymuje się poniżej 1, co jest wynikiem lepszym od celu strategicznego, który przyjęliśmy na poziomie poniżej 1,5. To pokazuje, że mamy silny bilans i wysoki poziom stabilności finansowej – podsumowuje prezes Grupy Eurocash.

Dodatkowo, na stabilnym poziomie utrzymują się również koszty finansowe netto (62 mln zł), a o 2 dni poprawił się cykl konwersji gotówki, w porównaniu do 3 kw. 2023 r.

Zysk netto za 3 kw. 2024 r. spadł do poziomu 14,8 mln zł w porównaniu do 43,3 mln w 3 kw. 2023 r. – jednak skala spadków była mniejsza niż w poprzednich kwartałach 2024 r. Grupa inwestowała m.in. w remodeling sklepów Delikatesy Centrum (obecnie działa już 60 sklepów w modelu), budowaniu lojalności klientów w ramach nowego magazynu Frisco w Warszawie, a także poprawie rentowności i sprzedaży na sklepach w sieci Duży Ben. Choć w najbliższych kwartałach Grupa zamierza kontynuować inwestycje, to jednocześnie wyższy priorytet nada poprawie marżowości.

Grupa Eurocash prezentuje wyniki za 3 kwartał 2024 r.
Sytuacja gospodarcza odbija się na wynikach Grupy Eurocash, która w 3 kw. 2024 r. zanotowała 8,5 mld zł przychodu oraz 244 mln zł zysku EBITDA.

Deklarację o przystąpieniu do grupy zakupowej podpisały już wszystkie spółki będące organizatorami związanych z Grupą Eurocash sieci handlowych. W sumie należy do nich ok. 15,5 tys. placówek franczyzowych i partnerskich, czyli aż ¼ wszystkich sklepów spożywczych w Polsce [1]. Utworzenie grupy zakupowej to odpowiedź Eurocash i innych uczestników Grupy na oczekiwania konsumentów co do wysokiej jakości produktów i rozsądnej ceny, a także trwającą od wielu miesięcy wojnę cenową i rosnącą pozycję rynkową dyskontów.

Grupa Eurocash od lat analizuje różnice w ofercie producentów dla supermarketów i dyskontów vs. sklepy lokalne, starając się o bardziej atrakcyjne i wyrównane warunki dla rynku niezależnego. Wyniki rankingu producentów „Równi w Biznesie” prowadzonego od wielu lat przez Eurocash pokazują, że istnieją znaczące różnice w warunkach współpracy oferowanych sklepom lokalnym przez poszczególnych producentów. Obecnie pozycjonowanie cenowe marek producenckich na rynku niezależnym jest w wielu przypadkach skrajnie niekonkurencyjne w stosunku do dyskontów, a sieci, działając w pojedynkę, nie zawsze są zdolne do negocjowania satysfakcjonujących warunków komercyjnych. Trwająca od miesięcy wojna cenowa jeszcze pogłębia te dysproporcje. Stąd decyzja o zmianie podejścia do negocjacji i utworzeniu największej detalicznej grupy zakupowej, do której Eurocash zaprosił wszystkie swoje sieci: Delikatesy Centrum, Duży Ben, ABC, Groszek, Euro Sklep, PSH Lewiatan oraz PSD Gama.

– Utworzenie największej grupy zakupowej, we współpracy ze wszystkimi sieciami, to ogromne osiągnięcie pokazujące siłę rynku niezależnego, a także zaangażowanie ze strony wszystkich sieci, które - dla dobra milionów konsumentów - podjęły decyzję o wspólnym działaniu i dołączeniu do grupy. Wierzę, że wspólnie jesteśmy w stanie zawalczyć o wysoką jakość i dobre oferty dla konsumentów w naszym kraju  – komentuje Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

Powołanie grupy zakupowej to krok, który przyniesie liczne korzyści zarówno właścicielom sklepów lokalnych - z uwagi na możliwość negocjowania lepszych warunków handlowych, jak i samym producentom, dla których grupa oznacza m.in. bardziej skuteczną egzekucję ustaleń kontraktowych przez sklepy. W konsekwencji zyskają konsumenci, którzy będą mogli liczyć na atrakcyjne ceny niezależnie od kanału.

– Dostawcy, sieci i przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy mają wspólny cel. Jest nim dążenie do zapewnienia najlepszej oferty produktowej, cenowej oraz innych warunków zakupów dla konsumentów. Dlatego podstawowym założeniem naszej grupy zakupowej jest zasada win-win. Jej działalność ma przynosić realne korzyści wszystkim uczestnikom rynku – mówi Marcin Celejowski, który od października br. pełni funkcję członka zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialnego za obszar zakupów handlowych.

W sieciach, które będą od tej pory reprezentowane w rozmowach z producentami przez grupę zakupową, zorganizowanych jest ponad 15,5 tys. sklepów. Zgodnie z danymi PMR, to aż 1/3 sklepów prowadzonych w modelach takich jak franczyza i 1/4 wszystkich sklepów spożywczych działających w Polsce – nie licząc tych specjalistycznych i na stacjach benzynowych [2].

[1] Nie licząc sklepów specjalistycznych i na stacjach benzynowych. PMR Market Experts, Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce, 2024.

[2] Jw.

Eurocash tworzy detaliczną grupę zakupową Równi w Biznesie. Największa taka współpraca na rynku
Deklarację o przystąpieniu do grupy zakupowej podpisały już wszystkie spółki będące organizatorami związanych z Grupą Eurocash sieci handlowych. W sumie należy do nich ok. 15,5 tys. placówek franczyzowych i partnerskich, czyli aż ¼ wszystkich sklepów spożywczych w Polsce. Utworzenie grupy zakupowej to odpowiedź Eurocash i innych uczestników Grupy na oczekiwania konsumentów co do wysokiej jakości produktów i rozsądnej ceny, a także trwającą od wielu miesięcy wojnę cenową i rosnącą pozycję rynkową dyskontów.

Prawie co czwarty uczeń jeszcze nie wie, gdzie chciałby kontynuować naukę po ukończeniu szkoły średniej (23,8%), a na pytanie „Gdzie chciał(a)byś pracować po ukończeniu edukacji?” 34,5% odpowiedziało „trudno powiedzieć / jeszcze nie wiem”, wynika z badań [1] przeprowadzonych pod koniec 2023 r. Wybór ścieżki rozwoju i kariery zawodowej są ważnymi decyzjami dla młodych wchodzących na rynek pracy. To dla nich Akademia Umiejętności Eurocash już od 8 lat organizuje warsztaty, spotkania i praktyki w handlu, przybliżając takie zawody jak: sprzedawca i magazynier-logistyk oraz technik handlowiec i technik logistyk. W roku szkolnym 2023/2024 w programie AUE wzięło udział ponad 6 tysięcy uczestników z kilkuset szkół w całej Polsce.

Program edukacyjny Akademii Umiejętności Eurocash dla uczniów szkół branżowych i technicznych obejmował w minionym roku szkolnym: Wirtualne Festiwale Umiejętności Zawodowych, cykl webinariów pt. „Kariera – jak to ugryźć” oraz prelekcje w wybranych szkołach. Prowadzili je m.in. AmbasadorzyEurocash – profesjonaliści z różnych jednostek biznesowych Grupy Eurocash.

Wirtualny Festiwal Umiejętności Zawodowych – cenna wiedza w procesie kształcenia uczniów

W roku szkolnym2023/2024 Akademia Umiejętności Eurocash zorganizowała 3 edycje Wirtualnego Festiwalu Umiejętności Zawodowych. Wzięło w nich udział ok. 16 tys. uczestników z blisko 340 [2] szkół z całej Polski. Warsztaty obejmowały trzy obszary tematyczne: marketing w sprzedaży, centra dystrybucyjne w Eurocash oraz merchandising. Inicjatywa odpowiada na potrzeby kwalifikacyjno-zawodowe występujące na rynku pracy.

– Praktycy z branży, tematy dostosowane do potrzeb rynku pracy, cenna wiedza w procesie kształcenia uczniów – to tylko niektóre pozytywne opinie po Wirtualnym Festiwalu Umiejętności Zawodowych, wyrażane zarówno przez uczniów, jak i nauczycieli. Pomagamy młodym, którzy wkrótce wejdą na rynek pracy, planować rozwój zawodowy i rozwijać kompetencje, wykorzystując nasze biznesowe doświadczenie i skalę wszechstronnej działalności Grupy Eurocash. To czym się dzielimy z uczniami świetnie uzupełnia programy kształcenia, przede wszystkim dlatego, że pokazujemy wykorzystanie tej wiedzy w praktyce– mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, Akademia Umiejętności Eurocash.

 „Kariera – jak to ugryźć?”

Pod takim tytułem odbywały się webinaria rozwojowe dla uczniów szkół średnich. Wzięło w nich udział blisko 5,3 tys. uczestników z 51 szkół zcałej Polski. Wśród tematów prezentowanych przez ekspertów Grupy Eurocash byłym.in.: określanie swojego celu zawodowego, pisanie dobrego CV, skuteczne poszukiwanie pracy i przygotowanie się do rozmowy rekrutacyjnej.

Prelekcje dla szkół w ramach Programu Ambasadorskiego Grupy Eurocash

Ubiegły rok szkolny był też pierwszym rokiem działania Programu Ambasadorskiego. Pracownicy-ambasadorzy zaangażowali się we współpracę z 24 szkołami. Organizowali w nich warsztaty i prelekcje, jak też zapraszali uczniów do hurtowni i centrów dystrybucyjnych Eurocash. Brali także udział w targach pracy i innych wydarzeniach na terenie szkół. W aktywnościach z ich udziałem uczestniczyło ponad 2 tys. uczniów i nauczycieli.

- Współpraca naszych szkół z Grupą Eurocash to doskonały przykład, jak można w praktyce efektywnie realizować społeczną odpowiedzialność biznesu w obszarze edukacji. Wsłuchanie się w potrzeby szkoły, realizacja wartościowych projektów edukacyjnych ułatwiających absolwentom wejście na rynek pracy, organizacja warsztatów doskonalących kompetencje zawodowe uczniów, wsparcie w zakresie organizacji praktyk zawodowych – to tylko niektóre z naszych wspólnych aktywności, znacząco wzbogacających doświadczenie i przygotowanie zawodowe uczniów – mówi Emilia Mendak, wicedyrektords. kształcenia zawodowego w Zespole Szkół Ekonomicznych im. S. Staszica w Poznaniu. – Dodatkowym atutem współpracy jest ogromne zaangażowanie pracowników Grupy Eurocash, którzy z otwartością biorą udział w realizacji wspólnych działań i mają cenny wkład w rozwój naszych uczniów w zawodzie technik ekonomista i technik rachunkowości – dodaje.

Aby podwyższać kompetencje Ambasadorów Eurocash w dzieleniu się wiedzą, w tym roku ruszył dla nich kurs pedagogiczny dla instruktorów praktycznej nauki zawodu, organizowany przez AUE. Przygotowuje on do samodzielnego planowania i organizowania pracy związanej z prowadzeniem zajęć dla uczniów i młodocianych pracowników.

Działania Akademii Umiejętności Eurocash dla szkół są objęte Honorowym Patronatem Ośrodka Rozwoju Edukacji w ramach projektu na rzecz promocji zawodów sprzedawcy i magazyniera-logistyka w szkołach branżowych oraz technika handlowca i technika logistyka w szkołach technicznych. Z oferty AUE skorzystało do tej pory blisko 45,4 tys. uczniów i nauczycieli z 469 szkół z całej Polski. [3]

[1] Źródło: Raport NASK – Państwowego Instytutu Badawczego i pt. „Aspiracje edukacyjne i zawodowe uczniów szkół średnich”, 2024, https://it-szkola.edu.pl/publikacje,download,103

[2] Uwaga: liczba 340 jest sumą szkół, które brały udział co najmniej w jednej edycji WFUZ w tym roku szkolnym – jeżeli dana szkoła brała udział we wszystkich edycjach, to i tak jest liczona jako 1

[3] AUE rozpoczęła współpracę ze szkołami w roku szk. 2017/2018, a od 1 marca 2018 r. działa pod Honorowym Patronatem ORE.

Ponad 70 wydarzeń i tysiące uczestników – Akademia Umiejętności Eurocash podsumowała program dla uczniów i nauczycieli w minionym roku szkolnym i rozpoczyna kolejny
Prawie co czwarty uczeń jeszcze nie wie, gdzie chciałby kontynuować naukę po ukończeniu szkoły średniej (23,8%), a na pytanie „Gdzie chciał(a)byś pracować po ukończeniu edukacji?” 34,5% odpowiedziało „trudno powiedzieć / jeszcze nie wiem”, wynika z badań przeprowadzonych pod koniec 2023 r. Wybór ścieżki rozwoju i kariery zawodowej są ważnymi decyzjami dla młodych wchodzących na rynek pracy. To dla nich Akademia Umiejętności Eurocash już od 8 lat organizuje warsztaty, spotkania i praktyki w handlu, przybliżając takie zawody jak: sprzedawca i magazynier-logistyk oraz technik handlowiec i technik logistyk. W roku szkolnym 2023/2024 w programie AUE wzięło udział ponad 6 tysięcy uczestników z kilkuset szkół w całej Polsce.

Brak wyników wyszukiwania

Spróbuj wyszukać ponownie.