08-06-2020

8/6/2020

Rola handlu niezależnego w życiu klientów – za co jesteśmy wdzięczni?

Dostępność i bliskość – to lubimy najbardziej

Bliskość i szybkość obsługi to elementy, które z pewnością wyróżniają sklepy niezależne. Sąsiedzkość, bycie po drodze i długie godziny otwarcia sprawiają, że klienci tak często i chętnie je odwiedzają. Wiedzą, że niezależnie od pory dnia, zawsze mogą podejść do swojego ulubionego i zaufanego sklepu. Z jednej strony świadomość, że sklepy osiedlowe są na wyciągniecie ręki, ale też pewność co do rozbudowanej oferty zawsze świeżych i najlepszych lokalnych produktów daje klientom poczucie bezpieczeństwa i pewności, że zakupy to żaden problem.

Potwierdzenie tego trendu widoczne jest również w badaniu przeprowadzonym przez APCO Insight. Okazuje się, że Polacy niezwykle cenią niezależne biznesy, gdyby okazało się, że ich liczba uległaby zmniejszeniu, wówczas co drugiej osobie zabrakłoby unikalnego asortymentu. Potencjalne zmniejszenie liczby lokalnych sklepów to również ograniczenie dostępu do wysokiej jakości oferowanych produktów i usług. Klienci doceniają handel niezależny za działania zgodne z filozofią zrównoważonego biznesu, wysoką jakość produktów i dobrą obsługę. Aż 42% Polaków woli zaopatrywać się w sklepach sąsiedzkich niż w sieciowych supermarketach[1].

Inicjatywy na rzecz innych

Klienci wiedzą, że sklepy niezależne to niewygórowane ceny. Tutaj mogą zrobić zarówno te małe, jak i duże zakupy. Klienci odwiedzają sklepy sąsiedzkie zarówno wtedy, gdy zabraknie im jajek, masła czy cukru do ciasta, jak i wtedy, gdy planują zrobić duże zakupy. To miejsce, gdzie każdy członek rodziny znajdzie swoje ulubione produkty. Sklepy lokalne, to nie tylko miejsca, w których można zrobić zakupy, ale jak się okazuje uzyskać również pomoc sąsiedzką.

Dobre relacje z klientami to wyjście naprzeciw ich potrzebom i dostosowanie się
do zmieniającej się sytuacji życiowej. Wraz z wiekiem niektórym stałym klientom trudniej robić zakupy, dlatego część sklepów wprowadziła możliwość telefonicznego zamawiania zakupów wraz z bezpieczną dostawą do domu.

Wprowadzenie zakupów na telefon zyskało na znaczeniu w dobie epidemii koronawirusa.  Dzięki temu osoby starsze czy przebywające na kwarantannie mogą się cieszyć z dostępu do świeżych produktów pomimo przebywania w izolacji. Inne sklepy zaangażowały się w pomoc rzeczową dla potrzebujących – m.in. przygotowują paczki żywnościowe dla osób starszych lub przebywających na kwarantannie.

Pojawiło się również wiele inicjatyw mających na celu wsparcie personelu medycznego.

Sklepy angażowały się w pomoc na różne sposoby:

  • przekazanie maseczek, przyłbic, rękawiczek dla personelu medycznego,
  • organizacja zbiórek na rzecz podmiotów medycznych walczących z COVID19,
  • przygotowanie posiłków dla pracowników szpitali,
  • wsparcie podmiotów medycznych artykułami spożywczymi przeznaczonymi dla personelu medycznego.

Co przedsiębiorcy robią, by codzienne zakupy były nie tylko szybkie, ale i wygodne? Jak istotne są sklepy niezależne w życiu ich klientów i społeczności lokalnych? Za co klienci cenią sobie sklepy w ich sąsiedztwie? Za co przede wszystkim są im wdzięczni?

Dowiedz się więcej: https://youtu.be/MzvzoQd8g38

[1] Badanie opinii publicznej, APCO Insight, CAWI n1000, październik 2019 r;

https://www.dlahandlu.pl/detal-hurt/wiadomosci/raport-polacy-sa-przywiazani-do-malych-niezaleznych-sklepow,82818.html

       

Podobne artykuły