31/12/2023

Noworoczne postanowienia… na sklepowej półce

Początek nowego roku to okres robienia noworocznych postanowień. Wiele z nich dotyczy bardziej aktywnego i zdrowszego trybu życia. Dla właścicieli sklepów to doskonała okazja, by wpasować się z ofertą w te plany. Utworzenie „zdrowych półek” może przyciągnąć tych, którzy postanowili lepiej zadbać o swoje zdrowie i dokonywać bardziej świadomych wyborów żywieniowych. Nadal mamy zimę, a więc to również czas, kiedy warto wyeksponować naturalne remedia na przeziębienie. Poniżej przedstawiamy kilka praktycznych porad, jak zorganizować sklep tak, aby promować zdrowsze alternatywy i odpowiadać na aktualne potrzeby konsumentów.

Postanowienia noworoczne robi prawie 75% z nas. Najczęściej wskazywane to te dotyczące zdrowia (np. obniżenie wagi, więcej ruchu, mniej stresu, a więcej radości z życia, ograniczenie słodyczy [1]), ale także finansów (np. oszczędzanie na ważny zakup, podjęcie dodatkowej pracy w celu zwiększenia dochodów, większa kontrola nad domowym budżetem, odłożenie pewnej kwoty [2]). Jednakże z badań naukowców z amerykańskiego uniwersytetu w Scranton w Pensylwanii [3] wynika, że tylko 8% z nas je naprawdę realizuje.

Jak sklep może wesprzeć noworoczne postanowienia klientów

Od czego zacząć? Warto przeprowadzić analizę dostępnego asortymentu w sklepie i zidentyfikować te produkty, które np. są bogate w witaminy i błonnik, niskokaloryczne, niskotłuszczowe oraz pozbawione sztucznych dodatków. Kolejny krok to wykorzystanie oznaczeń na półkach, które wyróżnią produkty zdrowe. Klienci docenią łatwe do zrozumienia informacje, które pomogą im podjąć świadome decyzje zakupowe. Można także przygotować pogrupowane produkty, takie jak: owoce, orzechy, nasiona, pełnoziarniste pieczywo czy makarony — to świetne propozycje na zróżnicowane zdrowe posiłki i przekąski. Zaaranżowane w kilku miejscach przyciągną wzrok i klienci chętniej po nie sięgną.

Do zakupu zdrowszych produktów warto też zachęcać poprzez atrakcyjne oferty cenowe. Klienci szukają oszczędności, stąd ich większe zainteresowanie produktami, które można dostać taniej.

Degustacje zdrowych przekąsek w sklepie to także jedna z opcji. Nic nie przekonuje klienta tak skutecznie, jak smak. Próbki warto umieścić w widocznych miejscach, aby zachęcić do spróbowania zdrowszych alternatyw.

Produkty poszukiwane zimą

Zima wciąż trwa, co oznacza zainteresowanie klientów określonymi kategoriami produktów wspomagającymi odporność i chroniącymi przed przeziębieniem. Dlatego także tutaj warto dostosować ofertę sklepu, aby wspierać klientów w dbaniu o swoje zdrowie w chłodniejszych miesiącach.

Oto kilka propozycji, jak to zrobić:

• włącz do oferty sklepu naturalne produkty wspierające odporność, takie jak: owoce cytrusowe, imbir, miód, syropy do herbaty, a także suplementy diety bogate w witaminy; wyeksponuj je także w strefie kasowej, gdzie mogą przyciągnąć wzrok,

• przygotuj gotowe zestawy produktów, które pomogą w utrzymaniu odporności zimą: herbaty owocowe, syropy i miody, cukierki z witaminami, suszone owoce, jak np. bogata w witaminę C suszona żurawina – to będzie dla klientów spore ułatwienie,

• stwórz kreatywne wystawy, prezentujące produkty wspierające odporność – połączone z zimowymi dekoracjami będą cieszyć oko i zachęcać do zakupu.

Wprowadzenie zdrowszych alternatyw oraz promowanie naturalnych produktów stanowiących remedium na przeziębienie to dobry sposób, aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów, bo tego właśnie będą szukać w sklepie za rogiem. A odpowiedni asortyment dla sklepów detalicznych jest dostępny na platformie eurocash.pl lub w jej aplikacji mobilnej, gdzie zamówień można wygodnie dokonywać w każdej chwili, 24/7. Można też skorzystać z blisko 180 hurtowni stacjonarnych Cash&Carry w całym kraju.

[1] Źródło: https://www.fundacjaavalon.pl/abc/noworoczne-postanowienia-czy-dobrze-je-miec-mit-czy-koniecznosc/

[2]Źródło: https://forsal.pl/finanse/finanse-osobiste/artykuly/8610108,finanse-polakow-ograniczenie-wydatkow.html

[3] Źródło: https://www.medexpress.pl/blogosfera/postanowienia-noworoczne-2023-a-moze-powiedziec-im-nie-86132/

Podobne artykuły