3 lipca 2025 r.

Grupa Eurocash nawiązała strategiczną współpracę z Google Cloud Polska
Grupa Eurocash i Google Cloud Polska łączą siły w zakresie transformacji cyfrowej. Wspólne działania obejmują m.in. migrację kluczowych systemów do chmury Google oraz budowę nowoczesnej infrastruktury IT, stanowiącej fundament dalszych technologicznych wdrożeń. Partnerstwo, oparte na długofalowej współpracy, wpisuje się w strategię cyfryzacji Grupy Eurocash i wspiera transformację tradycyjnego handlu w Polsce.

Współpraca Grupy Eurocash z Google Cloud Polska polega na wdrożeniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych, w szczególności w obszarze chmury obliczeniowej GCP (Google Cloud Platform). Dotychczas zrealizowane działania obejmują m.in. migrację systemu SAP do środowiska chmurowego oraz budowę nowoczesnej infrastruktury będącej fundamentem pod kolejne projekty z obszaru cyfryzacji.

Wypracowane rozwiązania pozwalają Grupie Eurocash na kompleksową modernizację systemów IT, optymalizują procesy operacyjne i zwiększają elastyczność technologii. Spółki podkreślają, że współpraca ma strategiczny, długofalowy charakter. Prowadzone są rozmowy na temat szerszych obszarów współpracy i kolejnych innowacyjnych projektów.

- Stworzenie skalowalnej i bezpiecznej architektury wielochmurowej umożliwia optymalne i zwinne zarządzanie zasobami, co przekłada się na lepsze zarządzanie operacjami oraz sprawniejszy przepływ informacji w całej organizacji. Ważnym elementem przyszłej współpracy jest rozwijanie infrastruktury wspierającej efektywne zarządzanie danymi, co pozwoli m.in. na redukcję kosztów oraz poprawę jakości danych. Dzięki podejściu data-oriented możliwe będzie lepsze podejmowanie decyzji biznesowych, opartych na zaawansowanej analizie i przewidywaniu kluczowych zmian na rynku – mówi Robert Ciechomski, Dyrektor IT w Grupie Eurocash.

Transformacja cyfrowa to kluczowy element strategii Grupy Eurocash. Spółka konsekwentnie dąży, aby technologie nie tylko usprawniały wewnętrzne procesy, ale także wspierały handel tradycyjny, dostarczając klientom i partnerom nowoczesne narzędzia.

- Od lat inwestujemy w rozwój narzędzi wspierających zarządzanie biznesem, takich jak EuroPlatform, równocześnie korzystając z doświadczenia i rozwiązań liderów technologicznych. Google Cloud Polska, jako nasz partner technologiczny, wnosi do współpracy niezbędne know-how oraz infrastrukturę, co pozwala realizować projekty na dużą skalę i zwiększać efektywność rynku handlu tradycyjnego w Polsce – podkreśla Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

Zarówno Eurocash, jak i Google Cloud Polska podkreślają strategiczną wagę tej współpracy, widząc w niej fundament dla przyszłych innowacji i dalszego wzmacniania pozycji Grupy Eurocash na rynku. Partnerstwo to ma na celu nie tylko optymalizację bieżących operacji, ale również otwieranie nowych możliwości w dynamicznie zmieniającym się świecie cyfrowym.

- Współpraca z Grupą Eurocash ma dla Google Cloud strategiczne znaczenie. Dotychczasowe działania, obejmujące migrację kluczowych systemów do chmury Google, już teraz przynoszą Eurocash wymierne korzyści, wspierając efektywność operacyjną i elastyczność technologiczną spółki. To jednak dopiero początek naszej wspólnej drogi – z niecierpliwością czekamy na kolejne etapy cyfrowego rozwoju Eurocash, w których Google Cloud będzie kluczowym partnerem, wspierającym innowacje i dalszą transformację - zauważa Magdalena Dziewguć, Country Director Google Cloud Polska.

Podobne artykuły

Eurocash umacnia pozycję na trudnym rynku
Rynek FMCG w Polsce w 2024 r. wzrósł o jedynie 3,9%, przy inflacji na poziomie 3,6% i słabych wskaźnikach optymizmu konsumenckiego. Segment hurtowy, w którym działa Grupa Eurocash, skurczył się o 2,7%, podczas gdy przychody Grupy spadły jedynie o 0,7%. Eurocash skutecznie zwiększa udziały na swoim rynku, osiągając 32,2 mld zł przychodów ze sprzedaży. Marża na sprzedaży wyniosła 13,4%, co oznacza 0,2% spadku. Zysk netto wyniósł 3,8 mln zł. Po zakończeniu procesu integracji, w 2025 r. Grupa skoncentruje się na ekspansji sieci franczyzowych oraz poprawie konkurencyjności i lojalności klientów. • Frisco wykazuje mocną dynamikę sprzedażową i konsekwentnie pozyskuje nowych klientów we wszystkich lokalizacjach w których operuje Rynek FMCG w Polsce w 2024 r. wzrósł o jedynie 3,9%, przy inflacji na poziomie 3,6% i słabych wskaźnikach optymizmu konsumenckiego. Segment hurtowy, w którym działa Grupa Eurocash, skurczył się o 2,7%, podczas gdy przychody Grupy spadły jedynie o 0,7%. Eurocash skutecznie zwiększa udziały na swoim rynku, osiągając 32,2 mld zł przychodów ze sprzedaży. Marża na sprzedaży wyniosła 13,4%, co oznacza 0,2% spadku. Zysk netto wyniósł 3,8 mln zł. Po zakończeniu procesu integracji, w 2025 r. Grupa skoncentruje się na ekspansji sieci franczyzowych oraz poprawie konkurencyjności i lojalności klientów. Frisco wykazuje mocną dynamikę sprzedażową i konsekwentnie pozyskuje nowych klientów we wszystkich lokalizacjach w których operuje.