21-02-2022

21/2/2022

Karmy dla zwierząt – segment zyskujący na znaczeniu

Liczba zwierząt domowych w Polsce znacznie zwiększyła się w czasie epidemii. Polacy poczuli, że obecność pupila w domu przynosi dużo radości dla całej rodziny. Wraz ze zmianami w naszym stylu życia i podejściu do zwierząt, mocno rozwija się rynek karm dla psów i kotów. Konsumenci przywiązują coraz większą wagę do odpowiednio zbilansowanej diety swoich zwierząt. Oznacza to, że w sklepie będą szukać wysokiej jakości pożywienia dla psa czy kota. Jak zatem powinno się skomponować asortyment dla zwierząt w sklepie, by cieszył się on popularnością i dobrze się sprzedawał?  

Karmy dla zwierząt – dynamiczny rozwój kategorii FMCG

Według danych Nielsena rynek karm dla zwierząt w Polsce wart jest niemal 3 mld zł i stale rośnie. Sprzedaż karmy dla psów rozkłada się na karmę mokrą (45 %) i suchą (32 %), podczas gdy w kategorii jedzenia dla kotów zdecydowanie przeważa karma mokra, czyli puszki i saszetki (70 %), zaś sucha stanowi 24 %. Co ciekawe, Polacy wolą oszczędzać na sobie niż na swoich zwierzętach, dlatego epidemia koronawirusa nie zaszkodziła rynkowi produktów przeznaczonych do żywienia zwierząt.

Karmy dla zwierząt najchętniej kupowane są w hipermarketach, jednakże wzrost zysków odnotowują również sklepy lokalne. W 2020 roku mogły pochwalić się 4,5 % wzrostem sprzedaży produktów z tej kategorii. Trend rynkowy na kolejne lata pokazuje intensywny wzrost kategorii produktów do żywienia zwierząt o 45 % do 2025 roku. To sprawi, że będzie ona w top 10 najchętniej kupowanych produktów FMCG. Warto zauważyć, że liderem w tej kategorii są obecnie marki własne – mają już 41 % udziału wartościowego w rynku .

Rozwój segmentu wynika przede wszystkim z rosnącej populacji zwierząt domowych w Polsce, ale także z postępującego poziomu edukacji ich właścicieli. Coraz częściej Polacy traktują swoje psy i koty jak członków rodziny i przyjaciół. Chcą dbać o ich zdrowie i dobre samopoczucie, dlatego są otwarci na pojawiające się nowości – nowe trendy i linie produktowe wiodących marek. Dlatego warto zadbać o szeroką ofertę żywności dla zwierząt w swoim sklepie.

TULA  –  z myślą o Twoich klientach i ich pupilach

Nowa marka TULA oferuje gamę mokrych i suchych karm o dobrym, mięsnym składzie. W asortymencie TULI znajdują się karmy z kurczakiem, indykiem, jagnięciną, wołowiną i łososiem. Jest to karma pełnoporcjowa, czyli taka, która zawiera wszystkie niezbędne składniki odżywcze, w odpowiednich ilościach i proporcjach. Saszetki dla kota i psa mają w składzie między innymi inulinę – prebiotyk, który wspomaga układ pokarmowy zwierząt. Natomiast karma sucha zawiera witaminę D3 dla mocnych kości i zdrowych zębów oraz witaminę E, która wspiera układ odpornościowy.

Za pomocą marki TULA Grupa chce dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, także tych z mniejszych miejscowości, oferując im produkt o dobrej jakości, w przystępnej cenie. Asortyment TULI dostępny będzie w hurtowniach Eurocash Cash&Carry, na platformie Eurocash.pl oraz w wybranych sklepach współpracujących z Grupą już od 21 lutego.

Więcej informacji na stronie:  market.eurocash.pl oraz na tula.com.pl.

       

Podobne artykuły