25.09.2018 12:00

Mały format w wielkiej skali: spotkanie ponad 5 tysięcy przedsiębiorców

W łódzkiej Atlas Arenie trwa Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu: ponad 5 tysięcy właścicieli i pracowników sklepów sieci franczyzowych i partnerskich organizowanych przez Grupę Eurocash bierze udział w największym spotkaniu handlu detalicznego w Polsce.

We wtorek, 25 września w Łodzi odbywa się trzecia już edycja Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu. Wydarzenie zgromadziło pięć tysięcy osób – polskich przedsiębiorców, właścicieli i pracowników sklepów detalicznych: abc, Delikatesy Centrum, Euro Sklep, Gama, Groszek oraz Lewiatan.

– Zadaniem Grupy Eurocash, jako dystrybutora i partnera niezależnego handlu w Polsce, jest tworzenie właścicielom małoformatowych sklepów detalicznych możliwości rozwoju i konkurowania na rynku. Mowa nie tylko o zapewnieniu atrakcyjnych cen towarów sprzedawanych przez producentów, ale również o nowoczesnych technologiach wykorzystywanych do zarządzania sklepem i relacjami z konsumentem, możliwościach szkoleniowych czy nowych konceptach handlowych – mówi Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash. Niezależni detaliści muszą się nieustannie rozwijać i profesjonalizować, ponieważ zachowania konsumenta od lat ewoluują. Konsument na co dzień korzysta z nowinek technologicznych i oczekuje ich również od sklepu, w którym robi zakupy. Co więcej – oczekuje, że dzięki nim oferta sklepu będzie lepiej dopasowana do jego potrzeb. Coraz częściej zauważają to lokalni przedsiębiorcy. I wiedzą jednocześnie dokładnie, z czym zmagają się, prowadząc na co dzień swoje biznesy. To właśnie dlatego tak ważna jest możliwość wymiany doświadczeń i osobistego spotkania w jednym miejscu tysięcy ludzi z sektora handlu niezależnego w ramach organizowanego co roku Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu – dodaje Luis Amaral.

Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu jest inicjatywą organizowaną w ramach Akademii Umiejętności Eurocash – największego w Polsce kompleksowego programu edukacyjnego, który wspiera niezależne sklepy detaliczne. W ramach Akademii właściciele i pracownicy sklepów mają dostęp do nowoczesnej platformy e-learningowej, warsztatów i konferencji, dzięki którym mogą poszerzać swoją wiedzę z zakresu zarządzania sklepem spożywczym czy obsługi klienta w oparciu o zmieniające się trendy konsumenckie, korzystać z nowoczesnych form i metod kształcenia oraz wymieniać doświadczenia.

- Tradycyjnie w dniu Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu uroczyście inaugurujemy nowy rok akademicki Akademii Umiejętności Eurocash. To również doskonała okazja, by podsumować dotychczasowe osiągniecia przedsiębiorców. W ubiegłym roku akademickim (2017/18) w szkoleniach, konferencjach i warsztatach wzięło udział ponad 18 tysięcy osób. Z platformy e-learningowej skorzystało natomiast ponad 14 tys. właścicieli i pracowników sklepów. Uruchomiliśmy także studia podyplomowe na SGH poświęcone zarządzaniu przedsiębiorstwem w handlu detalicznym i dziś możemy świętować zdobycie dyplomów wspólnie z 75 absolwentami – mówi Katarzyna Kopaczewska, członek zarządu Grupy Eurocash.

Dla uczestników tegorocznej edycji Kongresu przygotowano serię wystąpień i wykładów z udziałem ekspertów zewnętrznych, znanych osobowości świata nauki i biznesu?. Prof. dr hab. Henryk Mruk (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu) wskaże, jak nasze codzienne działania wpływają na klientów sklepów. O skuteczną motywację i pobudzenie energii zadba Jakub B. Bączek (trener mentalny kadry narodowej siatkarzy Stephane Antigi – złotych medalistów mistrzostw świata w 2014 r.). Aktualnym tematem dla coraz liczniejszej grupy przedsiębiorców jest ponadto sukcesja – o tym, jak przekazać prowadzony biznes opowie mecenas Małgorzata Rejmer. Sportowiec i przedsiębiorca Rafał Sonik podzieli się swoimi doświadczeniami w zakresie efektywnego łączenia pasji i biznesu. Prof. Rafał Ohme wyjaśni reguły, jakie rządzą naszymi emocjami i rozumem. Kwestią przywództwa zajmie się mówca i mentor Robert Krool. O tym, jak uczynić motywację stylem życia, opowie dr Mateusz Grzesiak. Spotkanie poprowadzą znani dziennikarze sportowi i prezenterzy telewizyjni Włodzimierz Szaranowicz oraz Przemysław Babiarz.

Niezależne małe i średnie sklepy spożywcze pozostają główną siłą polskiego handlu – odpowiadają za ponad 40%[1] rynku FMCG pod względem sprzedaży. W jaki sposób stawić czoła ekspansji dyskontów? Czym konkurować w walce o konsumentów? Na te i inne pytania odpowiada program Akademii Umiejętności Eurocash 2018/2019.

 

[1] Źródło: Nielsen, lipiec 2018, narastająco.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Podobne artykuły

Eurocash umacnia pozycję na trudnym rynku
Rynek FMCG w Polsce w 2024 r. wzrósł o jedynie 3,9%, przy inflacji na poziomie 3,6% i słabych wskaźnikach optymizmu konsumenckiego. Segment hurtowy, w którym działa Grupa Eurocash, skurczył się o 2,7%, podczas gdy przychody Grupy spadły jedynie o 0,7%. Eurocash skutecznie zwiększa udziały na swoim rynku, osiągając 32,2 mld zł przychodów ze sprzedaży. Marża na sprzedaży wyniosła 13,4%, co oznacza 0,2% spadku. Zysk netto wyniósł 3,8 mln zł. Po zakończeniu procesu integracji, w 2025 r. Grupa skoncentruje się na ekspansji sieci franczyzowych oraz poprawie konkurencyjności i lojalności klientów. • Frisco wykazuje mocną dynamikę sprzedażową i konsekwentnie pozyskuje nowych klientów we wszystkich lokalizacjach w których operuje Rynek FMCG w Polsce w 2024 r. wzrósł o jedynie 3,9%, przy inflacji na poziomie 3,6% i słabych wskaźnikach optymizmu konsumenckiego. Segment hurtowy, w którym działa Grupa Eurocash, skurczył się o 2,7%, podczas gdy przychody Grupy spadły jedynie o 0,7%. Eurocash skutecznie zwiększa udziały na swoim rynku, osiągając 32,2 mld zł przychodów ze sprzedaży. Marża na sprzedaży wyniosła 13,4%, co oznacza 0,2% spadku. Zysk netto wyniósł 3,8 mln zł. Po zakończeniu procesu integracji, w 2025 r. Grupa skoncentruje się na ekspansji sieci franczyzowych oraz poprawie konkurencyjności i lojalności klientów. Frisco wykazuje mocną dynamikę sprzedażową i konsekwentnie pozyskuje nowych klientów we wszystkich lokalizacjach w których operuje.