18.07.2018 11:00

Kolejne sklepy sieci Duży Ben w Wielkopolsce – pierwsze w modelu franczyzowym i agencyjnym

Duży Ben, stworzona przez Grupę Eurocash sieć nowego typu sklepów z alkoholem, powiększyła się o dwie nowe placówki, w Gnieźnie oraz Poznaniu. Są to pierwsze sklepy konceptu Dużego Bena, który po fazie wewnętrznych testów został oddany w ręce przedsiębiorców. Nowe sklepy funkcjonują w modelu franczyzowym i agencyjnym. Kolejne otwarcia jeszcze w te wakacje.

Od momentu udostępnienia konceptu Dużego Bena franczyzobiorcom, które zapowiedzieliśmy w pierwszym kwartale tego roku, otrzymaliśmy wiele zapytań o możliwość współpracy od Przedsiębiorców z całej Polski. Zarówno tych, którzy prowadzą już sklepy z alkoholem, jak i tych, którzy nie mają własnego lokalu, ale chcieliby dołączyć do sieci Duży Ben – wskazuje Dawid Kula, dyrektor generalny sieci Duży Ben. – Ostatnie miesiące to okres intensywnych rozmów z potencjalnymi Partnerami, których efektem jest uruchomienie nowych placówek w dwóch modelach biznesowych: franczyzowym i agencyjnym. Zakładamy, że jeszcze w te wakacje otworzymy kolejne tego typu sklepy. Stawiamy przy tym na efektywność i jak najszybsze osiągnięcie progu rentowności przez nowe placówki. W pierwszym etapie skupiamy się zatem na rozwoju sieci w Wielkopolsce, by w kolejnym kroku wyjść z naszym konceptem do dalszych regionów – dodaje.

Nowe sklepy z logo Duży Ben pojawiły się przy ul. Witkowskiej 11 w Gnieźnie oraz przy ul. Górna Wilda 74 w Poznaniu.

Placówka gnieźnieńska funkcjonuje w modelu franczyzowym. Jak podkreśla właściciel, współpraca z dużym dystrybutorem, pozwala skupić się na sprzedaży i jakościowej obsłudze klienta, bez martwienia się o nowe rozwiązania marketingowe oraz dopasowany asortyment sklepu.

Sklep w Poznaniu jest z kolei pierwszym w modelu agencyjnym. To propozycja Grupy Eurocash dla tych Przedsiębiorców, którzy nie dysponują wystarczającym kapitałem, aby uruchomić własną placówkę. W systemie agencyjnym to organizator sieci jest właścicielem sklepu, jego wyposażenia oraz towaru. Agent wnosi natomiast swoje zaangażowanie i pracę. Jego rolą jest bieżące prowadzenie sklepu, w tym m.in. zatrudnianie pracowników.

 

O Dużym Benie

Duży Ben to stworzony od podstaw przez Grupę Eurocash format nowoczesnego sklepu z alkoholem, łączący bogatą ofertę produktów w atrakcyjnych cenach oraz fachowe doradztwo. Sklepy zbudowane są w oparciu o zasadę one-stop-shop pozwalającą na zrobienie w jednym miejscu zakupów na różne okazje – od wieczornego piwa po pracy, spotkania z przyjaciółmi, po urodziny czy duże imprezy rodzinne. Oprócz znanych i popularnych marek alkoholi, oferta sklepu obejmuje także m.in. szeroki wybór piw rzemieślniczych oraz win z najpopularniejszych regionów, a także napoje, przekąski i akcesoria. Sklepy Duży Ben są przejrzyste, bezpieczne i otwarte na konsumenta.

Koncept ten jest propozycją zarówno dla nowych, jak i obecnych Klientów Grupy Eurocash, którzy rozważają specjalizację w sprzedaży tej kategorii produktów. Duży Ben zapewnia m.in. wyposażenie sklepu, szyld oraz inne elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej, a także wsparcie marketingowe, w tym cykliczne promocje, program lojalnościowy oraz nowoczesne narzędzia prowadzenia i kontroli biznesu.

Przystępując do sieci Duży Ben, przedsiębiorca zyskuje wsparcie i siłę zakupową Grupy Eurocash, posiadającej 20 lat doświadczenia w rozwijaniu sieci franczyzowych. Niezależne badania wskazują, że sprzedaż w sklepach własnych Duży Ben jest średnio o prawie 50% wyższa niż w innych sklepach alkoholowych, a w kategoriach wino czy whisky nawet kilkukrotnie wyższa.

Wniosek o otwarcie sklepu pod marką Duży Ben oraz więcej informacji o ofercie franczyzowej sieci można znaleźć na stronie internetowej www.duzyben.pl/franczyza

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Podobne artykuły

Eurocash umacnia pozycję na trudnym rynku
Rynek FMCG w Polsce w 2024 r. wzrósł o jedynie 3,9%, przy inflacji na poziomie 3,6% i słabych wskaźnikach optymizmu konsumenckiego. Segment hurtowy, w którym działa Grupa Eurocash, skurczył się o 2,7%, podczas gdy przychody Grupy spadły jedynie o 0,7%. Eurocash skutecznie zwiększa udziały na swoim rynku, osiągając 32,2 mld zł przychodów ze sprzedaży. Marża na sprzedaży wyniosła 13,4%, co oznacza 0,2% spadku. Zysk netto wyniósł 3,8 mln zł. Po zakończeniu procesu integracji, w 2025 r. Grupa skoncentruje się na ekspansji sieci franczyzowych oraz poprawie konkurencyjności i lojalności klientów. • Frisco wykazuje mocną dynamikę sprzedażową i konsekwentnie pozyskuje nowych klientów we wszystkich lokalizacjach w których operuje Rynek FMCG w Polsce w 2024 r. wzrósł o jedynie 3,9%, przy inflacji na poziomie 3,6% i słabych wskaźnikach optymizmu konsumenckiego. Segment hurtowy, w którym działa Grupa Eurocash, skurczył się o 2,7%, podczas gdy przychody Grupy spadły jedynie o 0,7%. Eurocash skutecznie zwiększa udziały na swoim rynku, osiągając 32,2 mld zł przychodów ze sprzedaży. Marża na sprzedaży wyniosła 13,4%, co oznacza 0,2% spadku. Zysk netto wyniósł 3,8 mln zł. Po zakończeniu procesu integracji, w 2025 r. Grupa skoncentruje się na ekspansji sieci franczyzowych oraz poprawie konkurencyjności i lojalności klientów. Frisco wykazuje mocną dynamikę sprzedażową i konsekwentnie pozyskuje nowych klientów we wszystkich lokalizacjach w których operuje.