21.02.2018 10:30

Duży Ben i niezależni przedsiębiorcy gotowi na ekspansję w całym kraju

Niezależni przedsiębiorcy w Polsce otrzymują nowe możliwości konkurowania z dyskontami. Duży Ben, stworzona przez Grupę Eurocash sieć sklepów z alkoholem nowego typu, otwiera się na franczyzę.

Zadaniem Grupy Eurocash, jako partnera niezależnego handlu w Polsce, jest tworzenie właścicielom małych i średnich sklepów detalicznych dodatkowych możliwości rozwoju i konkurowania z dyskontami. Dlatego inwestujemy w innowacyjne formaty detaliczne, takie właśnie jak Duży Ben. Przetestowaliśmy ten koncept i sprawdziliśmy najlepsze rozwiązania. Niezależne badania wskazują, że sprzedaż w placówkach Duży Ben jest średnio prawie 50% wyższa niż w innych sklepach alkoholowych, a w kategoriach wino czy whisky nawet kilkukrotnie wyższa. Jesteśmy gotowi oddać nasz koncept w ręce franczyzobiorców – powiedział Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash.

Pierwszy Duży Ben został otwarty w maju 2016 r. przy ul. Hetmańskiej w Poznaniu. Obecnie sieć liczy 12 sklepów własnych w Wielkopolsce. Dzięki franczyzie placówki z charakterystycznym logo pojawią się w miastach w całej Polsce. Oferta współpracy skierowana jest do przedsiębiorców prowadzących zarówno sklepy alkoholowe, jak i ogólnospożywcze z licencją na sprzedaż alkoholi. Każdy kto rozważa specjalizację w tej kategorii, ale też osoby, które nie mają jeszcze własnego lokalu, będzie mógł dołączyć do sieci Duży Ben.

Na co konkretnie mogą liczyć przyszli franczyzobiorcy? – Jako Duży Ben zapewniamy wyposażenie sklepu, szyld oraz inne elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej, system kasowy, a także pierwsze zatowarowanie na preferencyjnych warunkach. Co ważne zapewniamy też wsparcie marketingowe, w tym cykliczne promocje, program lojalnościowy oraz nowoczesne narzędzia prowadzenia i kontroli biznesu. Nasi klienci mogą również liczyć na wsparcie operacyjne opiekuna sklepu. Przystępując do sieci Duży Ben, klient zyskuje wsparcie i siłę zakupową Grupy Eurocash, posiadającej 20 lat doświadczenia w rozwijaniu sieci franczyzowych – wskazał Piotr Kupczyk, menadżer ds. ekspansji sieci Duży Ben. – Nasze sklepy to nowoczesne i przyjazne placówki, w których chętnie robią zakupy również kobiety. Zapytaliśmy nasze klientki o opinię – wskazały między innymi, że czują się bezpiecznie w sklepie i jego okolicy, zwróciły ponadto uwagę na duże, przeszklone witryny, dobre doświetlenie oraz miłych i kompetentnych doradców – podsumował Piotr Kupczyk.

 

O Dużym Benie

Duży Ben to stworzony od podstaw przez Grupę Eurocash format nowoczesnego sklepu z alkoholem, łączący bogatą ofertę produktów w atrakcyjnych cenach oraz fachowe doradztwo. Sklepy zbudowane są w oparciu o zasadę one-stop-shop. Oznacza to, że w Dużym Benie można zrobić zakupy na różne okazje – od wieczornego piwa po pracy, przez spotkanie ze znajomymi, po urodziny czy nawet wesele, a wszystkie składowe, jak alkohol, napoje, przekąski i akcesoria dostępne są w jednym miejscu. Koncept wyróżnia się również innowacyjnymi rozwiązaniami, takimi jak Winomat, czyli specjalny automat winny, który pozwala na spróbowanie wina przed zakupem, czy piwny tap pozwalający na zakup piwa ,,prosto z beczki” nalanego do butelki. Takie rozwiązania do tej pory były dostępne tylko w formatach gastronomicznych. Sklepy Duży Ben są przejrzyste, bezpieczne i otwarte na konsumenta – ważnym udogodnieniem jest samoobsługa: klient ma bezpośredni dostęp do oferowanych produktów. Oprócz znanych i popularnych marek alkoholi, oferta sklepu obejmuje także m.in. szeroki wybór piw rzemieślniczych oraz win z najpopularniejszych regionów, a także wszystkie składniki potrzebne do przygotowania drinków, przekąski czy szkło do każdego rodzaju alkoholu.

Obok konceptu Duży Ben, Grupa Eurocash inwestuje również w rozwój takich formatów detalicznych jak abc na kołach czy Kontigo, które docelowo, po zakończeniu testów, będą również rozwijane w modelu franczyzowym. Grupa ponadto oferuje swoim klientom gotowe innowacyjne rozwiązania, takie jak Faktoria Win, Piwne Terytoria czy Whisky On The Rocks, pozwalające rozwinąć sprzedaż w kluczowych dla niezależnych przedsiębiorców w Polsce kategoriach produktów.

***

Więcej informacji o ofercie franczyzowej sieci Duży Ben można znaleźć na stronie internetowej http://www.duzyben.pl/franczyza

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Podobne artykuły

Eurocash umacnia pozycję na trudnym rynku
Rynek FMCG w Polsce w 2024 r. wzrósł o jedynie 3,9%, przy inflacji na poziomie 3,6% i słabych wskaźnikach optymizmu konsumenckiego. Segment hurtowy, w którym działa Grupa Eurocash, skurczył się o 2,7%, podczas gdy przychody Grupy spadły jedynie o 0,7%. Eurocash skutecznie zwiększa udziały na swoim rynku, osiągając 32,2 mld zł przychodów ze sprzedaży. Marża na sprzedaży wyniosła 13,4%, co oznacza 0,2% spadku. Zysk netto wyniósł 3,8 mln zł. Po zakończeniu procesu integracji, w 2025 r. Grupa skoncentruje się na ekspansji sieci franczyzowych oraz poprawie konkurencyjności i lojalności klientów. • Frisco wykazuje mocną dynamikę sprzedażową i konsekwentnie pozyskuje nowych klientów we wszystkich lokalizacjach w których operuje Rynek FMCG w Polsce w 2024 r. wzrósł o jedynie 3,9%, przy inflacji na poziomie 3,6% i słabych wskaźnikach optymizmu konsumenckiego. Segment hurtowy, w którym działa Grupa Eurocash, skurczył się o 2,7%, podczas gdy przychody Grupy spadły jedynie o 0,7%. Eurocash skutecznie zwiększa udziały na swoim rynku, osiągając 32,2 mld zł przychodów ze sprzedaży. Marża na sprzedaży wyniosła 13,4%, co oznacza 0,2% spadku. Zysk netto wyniósł 3,8 mln zł. Po zakończeniu procesu integracji, w 2025 r. Grupa skoncentruje się na ekspansji sieci franczyzowych oraz poprawie konkurencyjności i lojalności klientów. Frisco wykazuje mocną dynamikę sprzedażową i konsekwentnie pozyskuje nowych klientów we wszystkich lokalizacjach w których operuje.